کد خبر: ۵۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 18
عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی درگفتگو باشفاآنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سریال"درحاشیه" گفت: ما هرگونه انتقاد سازنده ومنطقی را در تمامی اصناف و گروه ها قبول داریم اما درعین حال تاکید می کنیم نباید طرح این مسایل به طرف مسخرگی برود.

دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: مردم پس از تماشای این سریال نمی دانند که در اتاق عمل چه اتفاقی می افتد .حال با توجه به اینکه ماجرا در قالب طنز نمایان می شود اما برخی  بیماران فکر می کنند که واقعیت امردرمسایل پزشکی همین است.

‫دکتر عابد فتاحی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی ادامه داد: در چنین صورتی یک فاجعه رخ خواهد داد وتاکید می کنم  برای ایجاد مقداری نشاط میان مردم چنین کارهایی پسندیده نیست.بلکه معتقدم بهتر است استرس و زحمات واقعی پزشکان و جراحان برای نجات یک بیمار یا مصدوم بد حال به تصویر کشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: من فکر می کنم برای جامعه این سریال یک فاجعه خواهد بود.چراکه این امر منجر به بی اعتمادی و از بین رفتن قداست پزشکی خواهد شد و به نقطه ای می رسد که برای همه ضرررسان و مشکل ساز باشد.

 وی با اشاره به آن که این کار قابل قبول نیست، افزود: تمام کارهایی که بر خلاف شأن و منزلت پزشکان انجام می شود به نفع هیچ کس نیست. این سریال روزی تمام می شود اما پخش چنین سریال هایی ادامه پیدا می کند و به طرف وکلا،اساتید دانشگاه، کارخانه دارها و... نیز کشیده می شود.

فتاحی تأکید کرد: وقتی کار پزشکان این گونه به تصویر کشیده می شود باید کار پزشکانی را که عمرشان را روی خدمت گذاشته اند هم نمایان شود.

وی با بیان این که کمیسیون بهداشت و درمان روی این موضوع نظارت دارد، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی به تازگی از نظر برخورد قانونی با این سریال آماده شده و قرار است آن را به عنوان یک موضوع ریشه دار به دادگاه بکشاند که چرا این اتفاق باید رخ دهد، مگر در جامعه پزشکی چه اتفاقی رخ داده است که این قبیل سریال ها وبرنامه ها درباره شان ساخته می شود؟!

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشدار داد: با پخش چنین سریال هایی مردم فکر می کنند بحث معاینه آنها حال در بیمارستان یا مطب برای پرشکان امری بی اهمیت است .به همین خاطر متأسفانه باید منتظرباشیم که بخشی ازمردم وبیماران برای درمان بیماری های مهم شان به سمت عطاران،دعانویسان، معالجات سنتی و فال بین ها گرایش یابند.

وی خاطرنشان کرد:برای خندان مردم لازم نیست یک قشری که تامین سلامتی مردم را در دست دارند مورد تمسخر قرار گیرند.پس  نباید برنامه هایی  ساخت و پخش کرد که به ضرر و زیان همه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: