کد خبر: ۵۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی آندوسکوپیک هیپوفیز اعلام کرد:
شفاآنلاین-دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی آندوسکوپیک هیپوفیز، گفت: روش آندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه در کشور از سطح و کیفیت خوبی برخوردار است و ایران جزو پیشگامان آن در منطقه محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،سید موسی صدر حسینی اظهار داشت: فردا پنجشنبه 27 فروردین سال جاری جراحی زنده بیماری که ضایعه‌ای بزرگ در قاعده جمجمه دارد با حضور استادان جراحی مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی انجام می‌شود.

وی افزود: این حوزه آندوسکوپی سینوس و قاعده جمجمه فوق ‌تخصصی و کارگاه‌ها و برنامه‌های این کنگره مشابه الگوهایی که در آمریکا است طراحی شده که به علاقمندان این فرصت را می‌دهد تا با  این روش آشنا شوند.

این فلوشیپ آندوسکوپی سینوس و قاعده جمجمه گفت: این جراحی در کشور از سطح و کیفیت خوبی برخوردار است و ایران جزو پیشگامان آن در منطقه محسوب می‌شود خوشبختانه پیشرفته‌ترین جراحی‌ها در این حوزه با سطح و کیفیت خوبی در کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره سه روزه آموزش پزشکان جوانی است که امکان حضور در خارج از کشور را ندارند و این دوره فرصتی است تا با این روش جراحی آشنا شوند.

صدرحسینی اظهار داشت: از نظر تامین منابع و برخی تجهیزات با مشکلاتی مواجه‌ایم اما به لطف خداوند و مساعدت مسئولان در صددیم اتاق‌های عمل را سامان دهیم و تجهیزات لازم را برای انجام این روش جراحی فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما به سرمایه‌‌گذاری در این حوزه نیاز داریم چرا که این روش کم‌تهاجمی می‌تواند در افرادی که نمی‌توانند عمل جراحی باز انجام دهند موثر باشد.

مرتضی فقیه جراح مغز و اعصاب نیز در این کنگره اظهار داشت: ایران جزو کشورهایی است که خیلی زود این روش را شروع کرده است و از نظر تجربه استادان و امکانات پاراکلینیکی برای این مهم در وضعیت خوبی هستیم.

وی افزود: ما نیازمند کمک مسئولان برای تامین تجهیزات و خدمت به بیماران هستیم.

این جراح مغز و اعصاب گفت: برگزاری این کنگره فرصتی را برای حضور استادان صاحب نظر در زمینه آندوسکوپی سینوس و قاعده جمجمه فراهم کرده است چرا که ملاقات با بسیاری از این استادان سخت است و این دوره می‌تواند زمینه آموزش ریزه‌کاری‌هایی را برای پزشکان ایرانی فراهم کند تا نحوه انجام و کیفیت جراحی در کشور ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای این سبک جراحی روش‌های تصویربرداری خوبی در مرکز درمانی امام خمینی (ره) داریم یکی از این تجهیزات سیستم نویگیشن است که در کشور تولید و تا حدی نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: