کد خبر: ۵۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در پیامی با تاکید بر جایگاه دندانپزشکی در سلامت عمومی از خدمات جامعه دندانپزشکان کشور قدردانی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،پیام دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی به مناسبت 'روز دندانپزشکی' روز سه شنبه در همایش دندانپزشکان در مشهد قرائت شد.

وی در این پیام آورده است: بهار، فصل شکفتن و آفرینش زیباییها است و چه زیباتر که در چنین ایام رویش و سرزندگی مقام و جایگاه دندانپزشک به عنوان پرچمدار و طلایه دار طراحی و خلق زیبایی در عرصه سلامت دهان و بهبود کیفیت زندگی مردم عزیز ایران اسلامی هر ساله نکوداشته می شود.

وزیر بهداشت افزود: طرح تحول سلامت دهان که به همدلی و همراهی تمام گروههای دندانپزشکی امید بسته است در آغاز راه خود می باشد و این شکوفایی بخش ارتقا سلامت دهان بر اساس سند چشم انداز کشور است.

وی ادامه داد: بدیهی است در سالی که به 'سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی' نام گرفته گرمی دستان هنرمند و ذهن خلاق جامعه دندانپزشکی کشور در راستای اعتدال، با تکیه بر تدبیر هوشمندانه امیدی دلگرم کننده در نظام سلامت خواهند آفرید و من به این مهم ایمان دارم. بدون تردید اجرای این برنامه با همکاری گروههای تخصصی مختلف و اندیشمندان علوم دندانپزشکی میسر خواهد شد و در این راستا از نظرات و راهکارهای ایشان بهره خواهیم جست.

وزیر بهداشت همچنین 'از تلاشهای اعضای شورای سلامت دهان و همه افرادی که در همفکری، طراحی، اجرا و نظارت این طرح که در واقع شامل تمامی اعضای خانواده دندانپزشکی می شود' تشکر کرد.

23 فروردین ماه 'روز دندانپزشک' نامگذاری شده است.

حدود 25 هزار دندانپزشک عمومی و متخصص در ایران فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار دانشجو در 66 دانشکده دندانپزشکی سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

همچنین 12 انجمن دندانپزشکی در ایران دایر است که از این تعداد 10 انجمن تخصصی شامل انجمنهای ارتودنسی، اندو، اطفال، پروتز، پریو، ترمیمی، جراحی دهان، فک و صورت، رادیولوژی دهان، فک و صورت، پاتولوژی و بیماریهای دهان هستند. علاوه بر این، انجمن دندانپزشکی ایران و نیز انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در این حوزه فعال هستند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: