کد خبر: ۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفا آنلاين-برای جلوگیری از بروز عفونت‌ها و حساسیت‌های احتمالی چشم لوازم آرایش خود را بعد از 4 ماه عوض کنند.

به گزارش شفا آنلاين،کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: برای پیشگیری از بروز حساسیت‌ها و عفونت‌های چشمی باید در استفاده از لوازم آرایشی چشم ملاحظات خاصی انجام داد و به طور طبیعی باکتری‌هایی در مژه‌های چشم وجود دارند، در صورت برقراری تماس با لوازم آرایشی چشم به آن‌ها انتقال یافته و به تجمع باکتری‌ها در ظرف محتوی لوازم آرایشی چشم می‌انجامد که به افزایش احتمال بروز عفونت یا آلرژی چشمی منجر می‌شود.


کی‌پور عنوان کرد: احتمال بروز هرگونه عفونت یا حساسیت در صورت تعویض لوازم آرایشی چشمی در هر 3 یا 4 ماه تقلیل می‌یابد. بنابراین برای جلوگیری از بروز التهابات ویروسی و عفونت‌ها باید از استفاده اشتراکی لوازم آرایشی چشم اجتناب شود.

این متخصص گفت: در صورت مشاهده هر یک از علائم عفونت‌های ویروسی نظیر ترشحات و تورم پلک باید معاینات چشمی انجام شود. در صورت بروز هرگونه تحریک و خارش مکرر باید استفاده از لوازم آرایشی متوقف شود و همچنین شستن دست‌ها هنگام استفاده از لوازم آرایشی چشمی الزامی است.

کی‌پور تصریح کرد: باید از تماس دهان با لوازم آرایش جلوگیری شود چرا که انتقال بروز عفونت‌ها و باکتری‌های دهان وجود دارد. بانوان توجه داشته باشند از نگهداری لوازم آرایشی در دمای بالای 29 درجه سانتی‌گراد بپرهیزند تا مواد نگهدارنده آن‌ها تضعیف نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: