کد خبر: ۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفا آنلاین- رئیس انجمن روانپزشکان ایران در واکنش به سریال"درحاشیه" گفت: مسئله رابطه بیمار و پزشک بر سلامت روان مردم به شدت موثر است بنابراین نباید برای خندان آنها به صورت مسخره آمیزو دور از شئون پزشکی قضایایی را مطرح کرد چراکه تبعات جدی وخطرناکی دارد.
دکتر احمد جلیلی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در راستای حفظ این رابطه بهتر است برای استفاده های دیگر از آن سوء استفاده نشود .برای نمونه در یک کار هنری به منظور جلب تماشاگر، نباید رابطه پزشک و بیمار را خراب کرد زیرا این امر به درد سلامتی مردم نمی خورد.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: حال زمانی که یک طنز مربوط به هر رشته ای باشد، نمی توانیم مانع پخش آن شویم اما در صورتی که با این نحوه مسخره آمیز دور از شئونات مردم و پزشکی قضایایی مطرح شود نیز صحیح نیست.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی تصریح کرد: البته گاهی  اوقات امکان دارد برخی از خطاهای پزشکی میان خود ما مطرح و از آن انتقاد شود.اما زمانی که برای خنداندن چندمیلیون ایرانی از آنها استفاده شود، امر پسندیده ای نیست. در واقع سازنده سریال باید با خود بنگرد که آیا کار من به ضرر مردم جامعه است یا نه؟

وی با بیان اینکه رابطه  پزشک و بیمار مقدس است و باید از چنین حاشیه هایی دور بماند و تاکید کرد: خنداندن مردم از طریق راههای متعددی امکان پذیربوده  و به شکل منطقی کار خوبی هم است اما نباید  مسائل اساسی را این چنین به سخره گرفت.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران به شفا آنلاین گفت: آیا می توان مسائل مذهبی یک کشور را با طنز توام کرد؟ به طورقطع این امر در هیچ کشوری امکان پذیر نیست زیرا بازی با اعتقادات مردم واکنش ها وتبعات شدیدی را در پی خواهد داشت.

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: