کد خبر: ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 12
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
شفاآنلاین-رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: تشکیل شورای سلامت دهان در وزارت بهداشت یک ظرفیت نهادی ممتاز در بخش ستادی و نوعی تحول ساختاری برای رئوس کلان سلامت دهان و دندان با نگاه بلند وزیر بهداشت است و آن را به فال نیک می گیریم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علیرضا زالی در مراسم روز بزرگداشت دنداپزشک وزارت بهداشت،  با بیان اینکه در حوزه دندانپزشکی کشور سه مشکل داریم افزود:  مشکل اول عدم توازن در برنامه های دندانپزشکی در حوزه مراقبت های بهداشتی  PEC با سایر برنامه های مرتبط با بهداشت اولیه است که بخش مهمی از برنامه های امروز به متوازن سازی برنامه های بهداشت دهان را در بر می گیرد.

وی  گفت: مشکل دوم،  پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی بود که شاکله طرح تحول سلامت و به ویژه در حوزه سلامت دهان، کاهش پرداخت از جیب مردم است.

آمادگی ایران برای ایجاد فصلی جدید در بازار توریسم اقتصاد سلامت در حوزه دندانپزشکی

 

زالی همچنین ادامه داد: مشکل سوم، بهداشت دهان است که در سال های گذشته مغفول مانده بود که خوشبختانه مورد توجه جدی وزیر محترم و معاونت های مختلف این وزارتخانه قرار گرفته است همچنین طی بررسی های صورت گرفته در منطقه آسیای جنوب غربی دندانپزشکی ایران در موقعیت ممتازی قرار دارد و ایران از نظر تحقیقات علمی نیز در منطقه در نقطه اوج قرار دارد و آمادگی این را داریم تا فصلی جدید در بازار توریسم اقتصاد سلامت در حوزه دندانپزشکی در برابر کشورهای منطقه و فرامنطقه باز کنیم.

تلاش برای ثبت روز دندانپزشکی در تقویم ملی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: این نظر سنجی را در فاز دوم به اجرا در خواهیم آورد و درآن از دندانپزشکان در قالب این نتایج و چهار گزینه، کدام یک از این روزها را به عنوان روز دندانپزشک پیشنهاد می دهند و با کمک رئیس جمهور و وزیر محترم بهداشت آن را در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و در تقویم ملی ثبت کنیم.

وی با اشاره به مشارکت سازمان های بیمه گر در تأمین خدمات بخش دانپزشکی کشور افزود: در سال های گذشته، کمترین میزان مشارکت سازمان های بیمه گر در حوزه دندانپزشکی داشته ایم اما طی چند سال گذشته داشتیم علاوه بر کاهش پرداخت از جیب مردم، شاهد این بودیم که جامعه دندانپزشکی کشور سوبسیدی پنهان را پرداخت کردند در صورتی که مشارکت بالای سازمان های بیمه گر در زمینه تأمین هزینه های درمانی دندانپزشکی، می تواند پرداخت سوبسید پنهان دندانپزشکان را به حداقل برساند.

زالی در پایان یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، بیمه های تکمیلی پیشتاز  کاهش هزینه های درمانی در این حوزه هستند  که در ایران هم اقدامات خوبی در این زمینه شروع شده است و بیمه های پایه متعهد به پایین آوردن هزینه های خدمات دندانپزشکی برای مردم شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: