کد خبر: ۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 12
معاون وزیر بهداشت تشریح کرد:
شفاآنلاین-معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر تامین عدالت در بخش هزینه‌های دندان‌پزشکی گفت: در دولت یازدهم فرصتی پیش آمده که مجددا موضوع عدالت در دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر سیاری صبح دوشنبه در مراسم آغاز به‌ کار طرح تحول سلامت دهان که در تالار امام جواد ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین پولی که مردم می دهند بعد از هزینه های بیمارستانی، مربوط به خدمات بهداشت دهان و دندان است.

وی با اعلام اینکه در ۳۰ سال گذشته ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به مردم رها شده بود، افزود: دولت به‌عنوان مسئول سلامت مردم باید عدالت در این حوزه را دنبال کند.

سیاری با عنوان این مطلب که ما نباید سلامت مردم را رها کنیم، تاکید کرد: دولت در موضوع قیمت‌گذاری، کنترل و سرمایه‌گذاری در حوزه دندان‌پزشکی کارهایی را در دست انجام دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه سال گذشته اعتباری برای خدمات بهداشت دهان و دندان پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: تاکنون توانسته‌ایم تجهیزات دندان‌پزشکی را در ۷۰۷ مرکز بهداشتی کشور به‌روز کنیم.

وی مشکل اصلی در ارائه خدمات دندان‌پزشکی به مردم را در کمبود نیروی انسانی عنوان و تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان برای روستائیان جزء اولویت‌های وزارت بهداشت است.

سیاری از راه‌اندازی مراکز سلامت جامع دندان‌پزشکی در شهرهای ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته این برنامه برای تا شهرهای ۵۰ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها پیش‌بینی شده بود، اما امسال راه‌اندازی این مراکز را برای شهرهای ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و برای ۱۸ میلیون نفر جمعیت کشورمان پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین از ایجاد واحدهای بهداشت دهان و دندان خبر داد و تاکید کرد: برنامه بعدی ما در حوزه سلامت دهان و دندان در مدارس کشور دنبال می شود، به‌طوری که قصد داریم ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان را برای ۱۲ میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

سیاری از معاینه دانش‌آموزان و ارائه خدمات بهداشتی و همچنین ترمیم دندان‌های خراب دانش‌آموزان در قالب این برنامه خبر داد و گفت: بخشی از اعتبارات این برنامه از حوزه بهداشت و بخش دیگر از محل طرح تحول سلامت تامین خواهد شد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: