کد خبر: ۵۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفا آنلاین:در حال حاضر آمار چندان دقیقی از التهاب و آسیب‌های تاندونی در دسترس نیست که یکی از علل آن خود درمانی افراد مبتلا است.
به گزارش شفا آنلاین - محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: در کشورمان در زمینه ثبت و گزارش دهی بیماری‌ها، نقص‌های زیادی وجود دارد که این موضوع موجب می‌شود که آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به اغلب بیماری‌ها از جمله بیماری‌های حوزه ارتوپدی در دسترس نباشد.

وی افزود: درحال حاضر آمار دقیقی از التهاب و آسیب تاندون‌های بدن در دسترس نیست که یکی از علل آن خود درمانی افراد مبتلا است. 

تکبیری با بیان اینکه بسیاری از افراد مبتلا به آسیب و التهاب تاندونی در درمان بیماری خود کوتاهی می‌کنند، اظهار داشت: به دلیل اینکه آسیب و التهاب تاندون در اغلب موارد در مراحل اولیه درد و مشکل شدیدی به همراه ندارد، مبتلایان به آن تصور می‌کنند که عارضه آنها با گذشت زمان برطرف می‌شود. 

وی یادآور شد: بسیاری از آسیب‌ها و التهابات تاندونی اگر چه در مراحل ابتدایی با مشکل خاصی همراه نبوده و درد شدیدی نداشته باشند، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور موجب عوارض خطرناکی برای فرد مبتلا شوند.

تکبیری خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از التهاب و آسیب تاندون‌ها، یکی از بهترین اقدامات حفظ انعطاف پذیری و حفظ قدرت عضلانی در قسمت‌های مختلف بدن است و برای درمان نیز مراجعه به موقع به پزشک و استراحت و توجه به دستورات درمانی بسیار حائز اهمیت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: