کد خبر: ۵۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفا آنلاین:بر اساس نتایج مطالعات اخیر، 55 تا 60 درصد موارد سینوزیت به صورت مزمن و حدود 40 تا 45 درصد موارد آن به صورت حاد است.
به گزارش شفا آنلاین - حمید الله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  افزود: در سینوزیت حاد علائم عفونی نظیر تب، بی حالی، درد در محل سینوس‌ها یعنی گونه‌ها، پیشانی، اطراف چشم‌ها و یا گوشه بینی و به ویژه در وسط سر بروز می‌کند.

وی گفت: در سینوزیت مزمن معمولا درد مشخصی وجود ندارد و تنها احساس سنگینی در سر و صورت و محل سینوس‌ها وجود دارد و البته عوارض و علائم دیگری نیز نظیر گرفتگی و آبریزش بینی و ترشح پشت حلق بروز می‌کند.

سلطانی با بیان اینکه سینوس‌ها بر اثر عوامل مختلفی می‌توانند ملتهب شوند، یادآور شد: در صورتیکه سینوزیت‌ حاد به موقع کنترل و درمان نشود، در آن صورت این بیماری به حالت مزمن در می‌آید که البته در این حالت مشکلات بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات اخیر، 55 تا 60 درصد موارد سینوزیت به صورت مزمن و حدود 40 تا 45 درصد موارد آن به صورت حاد است.

سلطانی خاطر نشان کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات و باورها، در سینوزیت مزمن بر خلاف سینوزیت حاد، سردرد چندان شایع نبوده و تنها در ناحیه سر و صورت احساس سنگینی به وجود می‌آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: