کد خبر: ۵۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفاآنلاین_هنگامی که التهاب تیروئید رخ می‌دهد،‌ غده‌های تیروئید نمی‌توانند به قدر کافی هورمون تیروئید تولید کنند. در این مطلب به برخی راه‌های درمانی این وضعیت اشاره می‌کنیم.
به گزارش شفاآنلاین،دلایل زیادی برای این التهاب وجود دارد اما شاخص‌ترین آنها اتیولوژی خودایمنی و عفونت است. التهاب تیروئید را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد. التهاب‌های تیروئید هوشیموتو به خاطر اختلال خودایمنی رخ می‌دهد، معمولا برای روی زنان جوان و میان‌سال پیش آمده و باعث بیش‌فعالی تیروئید می‌شود. در این وضعیت٬ غده‌های تیروئید نمی‌توانند به قدر کافی هورمون تیروئید- که نقش مهمی در متابولیسم دارد- تولید کنند. در این جا به برخی راه‌های درمانی آن اشاره می‌کنیم:

پرانایام

این روش یکی از بهترین راه‌ها برای درمان تیروئید و حفطظ عملکرد بدن در وضعیت مطلوب است. برای این‌کار روی زمین نشسته و زانوهایتان را در هم ضربدری قرار دهید٬ دست‌ها را روی زانوها گذاشته و کف‌دست‌ها رو به بالا. نفس عمیقی بکشید و شکمتان را درون داده و بگذارید شش‌هایتان منبسط شود. بعد هوا را به بیرون داده و شکمتان را منقبض کنید.

گردو

گردو حاوی مواد مغذی حیاتی بوده که سلامتی بدن را تضمین می‌کند. آنها سرشار از یُد و منیزیم هستند که هر دو برای عملکرد غده‌ی تیروئید نقش مهمی دارند. در واقع غده‌ی تیروئید به یُد برای تولید هورمون تیروئید نیاز دارد.

کتانجک

نوعی جلبک دریایی از خانواده‌ی خزه‌ها است. این جلبک دریایی نمکی سرشار از یُد بوده و نیز دارای ترکیبات مغذی است که غذه‌ی تیروئید را تحریک کرده و باعث می‌شود تا هورمون تیروئید ترشح تولید شود.

روغن نارگیل

دارای مزیت‌های بی‌شماری برای سلامتی است. سرشار از مواد مغذی و منبع غنی اسید لوریک بوده و از طریق افزایش کارکرد غده‌ی تیروئید باعث بالا رفتن متابولیسم می‌شود. به یک لیوان شیر داغ٬ دو قاشق روغن نارگیل اضافه کرده و صبح‌ها وقتی معده‌تان خالی‌ست آن را بخورید.

 

الودکتر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: