کد خبر: ۵۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 07
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خبرداد:
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در ایام نوروز 48 هزار و 140 واحد خون اهدا شده و چون بهار فصل مراجعه برای اهدای خون است از نظر ذخایر خونی با کمبودی مواجه نیستیم.
به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر پورفتح‌الله با تشکر و قدردانی از مراجعه مردم برای اهدای خون و اهدا کنندگان مستمر خون در ایام نوروز گفت: از تاریخ یکم تا 13 فروردین، 57 هزار و 524 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 48 هزار و 140 واحد خون اهدا شده است.

وی ادامه داد: از میان آمار استانی اهدا کنندگان خون، سهم تهرانی‌ها 16 درصد بوده است و استان‌های هرمزگان،‌ خراسان شمالی و جنوبی بیشترین رشد اهدای خون را در ایام نوروز داشته‌اند.

پورفتح‌الله گفت: 6 استان برتر کشور در اهدای خون به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان شمالی و جنوبی، قم، تبریز و بوشهر بوده که بیشترین اهدای خون را داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: همچنین رکورد شاخص اهدای خون مستمر در ایام نوروز به استان‌های سمنان، کهگیلویه‌ و بویراحمد و کرمان اختصاص دارد.

وی افزود: شاخص اهدای خون در زنان نیز نشان می‌دهد که در استان‌های خراسان جنوبی،‌خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان،‌ زنان بیشترین مراجعه را برای اهدای خون داشته‌اند.

پورفتح‌الله با ابراز خرسندی نسبت به آمار مناسب اهدای خون در ایام نوروز گفت: بهار فصل مراجعه برای اهدای خون است و از نظر ذخایر خونی با کمبودی مواجه نیستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: