کد خبر: ۵۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس به دنبال بحث تفاهم هسته ای با بیان این که انصافأ باید از زحمات تیم هسته ای ایران به دلیل تلاش های گسترده وخستگی ناپذیرشان تشکر کنیم، در عین حال علت نگرانی برخی از افراد جامعه دراین خصوص را ناشی از بی اعتمادی و سابقه اسکتبار امریکا در گذشته دانست.

دکتر عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در واقع تیم مذاکره کننده ما به خاطر زحمات شبانه روزی و بی وقفه اشان خیلی خوب ظاهر شدند.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند ما به تیم مذاکره کننده خودمان اعتماد داریم و پشتوانه آنها ملت ایران است اما طبیعتأ با توجه به سابقه اسکتبار، اصلأ در این رابطه به امریکایی ها اعتمادی نداریم.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی تصریح کرد: علت خوشحالی و مشتاق بودن ملت ایران ناشی از اطمینانشان به تیم مذاکره کننده است چرا که آنها ازهمین آب و خاک هستند و در عین حال علت نگرانی برخی هم به ضربه هایی بر می گردد که امریکا در طول تاریخ به ما زده است.

وی خاطرنشان کرد: اما به هر صورت آنچه انجام گرفته به دنبال زحمات تیم مذاکره کننده ما بوده که ما به آنها خدا قوت و دست مریزاد می گوییم.

این نماینده مجلس درباره نقش رسانه ها در خصوص انعکاس اخبار مربوط به توافقات هسته ای اذعان کرد: بهترین مسئله و رسالت رسانه ها بیان حقایق و واقع گرایی است نه سیاه نمایی و بزرگ نمایی، زیرا ما همیشه از این دو موضوع ضربه می خوریم.

وی ادامه داد: متأسفانه همیشه در صورت موافقت با موضوعی در مورد آن بزرگنمایی و در صورت مخالفت سیاه نمایی را پیشه می کنیم.


Image result for ‫تفاهم هسته ای‬‎

مصری با بیان این که رسانه ها باید واقع بینانه عمل کنند در عین حال اظهار کرد: نه این که یکسری از رسانه ها به عنوان رسانه ها سیاه پس از پرداختن به نقد؛ بکوبند و یکسری دیگر به عنوان رسانه سفید فقط به تعریف،تمجید و تملق گویی بپردازند.

وی تأکید کرد: به طور کلی بیان نقاط قوت و ضعف، ابهامات، نقدهای حکیمانه و منصفانه با ارائه راهکار و پیشنهاد درباره توافقات هسته ای می تواند موثر واقع شود. زیرا بالاخره از عقل کل مردم ایران می توان بهره مند شد چون ملت ما زنده و به مسائل روز دنیا نیز مشرف هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نقدها را باید دسته بندی کنیم زیرا امکان دارد برخی از نگرانی ها به ما راهبردهایی دهد که بتوان آنها را در توافق نهایی به کار بست، اما به طور کلی ما به رغم اطمینان به تیم مذاکره کننده امان باید مراقب باشیم که غربی ها توطئه سازمان یافته ای را انجام ندهند.

وی خواستار شد: انشالله در سال 94 دولت و ملت با هم همدل و هم زبان باشند و از طرفی دیگر آستانه تحملمان را بالا ببریم. اگر دولت کاری انجام می دهد و کسی نقدی دارد، نقد را به صورت منصفانه، محترمانه و با پیشنهاد بیان کند و در عین حال دولت فرد منتقد را نکوبد و به وی برچسب نزند تا انشالله بتوانیم در سال جاری بهترین تصمیم را برای پرونده هسته ای و سایر مشکلات کشور با گام های جامع و خوب نیز برداریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: