کد خبر: ۵۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفا آنلاين-چاقی و اضافه وزن با تاثیر بر روی ستون مهره‌ها و دیسک‌های بین مهره‌ای، خطر بروز فتق دیسک کمر را حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاين،هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی تصریح کرد: فتق دیسک کمر عارضه مهمی است که در اثر جدا شدن و بیرون زدن غضروف جدا کننده مهره‌ها و حرکت‌ آن به سمت ریشه عصب یا نخاع بروز می‌کند. 


وی با بیان اینکه بلند کردن اجسام سنگین، ورزش سخت، انجام کارهای شدید جسمی، چاقی و ضعف عضلات از دلایل مهم بروز فتق دیسک کمر است، افزود: چاقی و اضافه وزن با تاثیر بر روی ستون مهره‌ها و دیسک‌های بین مهره‌ای، خطر بروز فتق دیسک کمر را حدود 30 درصد افزایش می‌دهد. 

عبادی گفت: هنگامی که برای بلند کردن اجسام بدون جمع کردن زانوها از کمر خم می‌شویم و همچنین هنگامی که حرکات کششی را بدون آمادگی جسمانی انجام می‌دهیم،‌ فشار زیادی بر صفحه بین مهره‌ای وارد می‌آید که اگر این فشار مداوم و طولانی باشد، مقاومت صفحه به شدت کاهش یافته و این موضوع موجب بیرون زدگی و فتق دیسک کمر می‌شود. 

وی در پایان گفت: برای پیشگیری از فتق دیسک کمر، کاهش وزن و درست بلند کردن اشیاء و همچنین حفظ توان و قدرت عضلانی و ورزش منظم، بسیار مهم خواهد بود.





باشگاه خبرنگاران




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: