کد خبر: ۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفاآنلاین-مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول سال تحصیلی، ۹ عدد کپسول ۵۰ هزار واحدی ویتامین D بین دانش‌آموزان دختر متوسطه توزیع می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  اظهار داشت: موضوع کمبود ویتامین D دانش‌آموزان دختر در دستور کار قرار دارد و این کار با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات به عمل آمده، کمبود ویتامین D در دانش‌آموزان دختر وجود داشته است، گفت: در 15 استان کشور وجود فقر آهن در بین دانش‌آموزان دختر وجود داشت که کارهایی در این خصوص انجام شد.

ضیاءالدینی افزود: سال گذشته برای نخستین بار در استان‌های همدان، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، لرستان، ایلام، خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان به هر دانش‌آموز یک عدد کپسول 50 هزار واحدی ویتامین D در هر ماه داده شد که در مجموع سال تحصیلی، 9 عدد از این کپسول‌ها به هر دانش‌آموز داده شد.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این کپسول‌های ویتامین D به 100 درصد دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه دولتی و غیردولتی و همچنین به 40 درصد دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه کشور داده می‌شود.

وی گفت: این کار از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده است و تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: