کد خبر: ۵۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفاآنلاین-هيپوترمي يا افت غيرطبيعي دماي بدن در برخي از افراد نگران کننده است از جمله کودکان، کهنسالان و افرادي که در فضاي باز کار مي کنند و... . اين مشکل گاه مي تواند مشکلات جدي ديگري به وجود بياورد.
به گزارش شفا آنلاین،با اين که از شروع فصل بهار چند روزي مي گذرد اما همچنان شاهد سردي هوا هستيم و همين سرد و گرم شدن ممکن است باعث افت غيرطبيعي دماي بدن شود. بنابراين بيشتر مراقب خود باشيد و با رعايت نکات ذيل از افت دماي بدن پيش گيري کنيد.

لباس هاي لايه لايه:براي پيش گيري از افت غيرطبيعي دماي بدن، لايه لباس بايد از جنس پشم، ابريشم يا الياف مصنوعي باشد. از استفاده از پارچه هايي از جنس کتان بپرهيزيد زيرا عايق ضعيف است و در صورت خيس شدن، خيلي سنگين مي شود. لايه هاي بيروني بايد از پارچه ضد آب باشد تا فرد را خشک نگه دارد و از وي در برابر باد نيز محافظت کند. پوشش کودکان بايد لااقل يک لايه بيشتر از بزرگ ترها باشد.

خود را بپوشانيد:سعي کنيد تا حد امکان تمامي بدن را بپوشانيد. از کلاه، روسري، شال گردن و دستکش استفاده کنيد. از کلاهي استفاده کنيد که گوش ها را گرم نگه مي دارد زيرا يکي از اولين قسمت هاي بدن که حرارت را به بيرون هدايت مي کند گوش هاست.

در هواي سرد، تنها از منزل خارج نشويد:در اين هوا اغلب حادثه ها براي افرادي رخ مي دهد که به تنهايي از منزل خارج مي شوند زيرا احتمال زمين خوردن يا ليز خوردن وجود دارد.

از کيسه آب گرم استفاده کنيد:افت دماي بدن تنها در خارج از منزل اتفاق نمي افتد بلکه در داخل منزل نيز ممکن است رخ دهد. خانه هاي قديمي که بادگير است و درست گرم نمي شود مي تواند مشکل ايجاد کند. بنابراين از کيسه آب گرم استفاده کنيد.

غذا و نوشيدني گرم مصرف کنيد:اين امر باعث مي شود بدن گرم بماند. با افت دما بدن عملکرد اعضاي بيروني را متوقف مي کند و به گرم کردن اندام هاي حياتي مي پردازد. با مصرف مواد غذايي و نوشيدني هاي گرم، بدن مجبور نيست در دماي سرد، براي گرم نگه داشتن خود تلاش زيادي کند.

پتوي اضافه داشته باشيد:هميشه پتوي اضافه را در خودرو و منزل داشته باشيد.

دستکش ها و جوراب هاي پشمي بپوشيد:با گرم نگه داشتن دست و پا، کار بدن آسان تر مي شود. در واقع با افت دما، اولين قسمتي که متأثر مي شود، دست و پاست زيرا بدن خون را از آن قسمت به قسمت مرکزي بدن براي گرم کردن اعضاي حياتي هدايت مي کند.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: