کد خبر: ۵۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 03
شفاآنلاین:محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین جمله ای درباره نظام سلامت دارد با این مضمون: «سلامت چاه ویلی است که هرچه پول در آن می ریزید، پر نمی شود.» اما این عقیده درستی است؟

به گزارش شفاآنلاین ،دکترسیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در بخشی از گفتگوی نوروزی خود با خبرآنلاین درباره این جمله می گوید: «آن یک دروغی بوده که یک عده گفته اند تا برای سلامت مردم هزینه نکنند. البته من نشنیده بودم که آقای دکتر احمدی نژاد چنین چیزی گفته باشند. اما متاسفانه از هم لباس های خودم در تریبون های عمومی چنین چیزی زیاد شنیده ام که گفته اند چاه ویلی است که ته هم ندارد. هم چاه است و هم ته ندارد! نمی دانم چی هست این!؟ اساس بر این بوده که هزینه نکنند. همیشه در این دولت هایی که گذشت، سلامت مردم اولویت دهم و یازدهم و اینها بوده، ولی از آن طرف می گفتند انسان سالم محور توسعه است. یکی پرسید که کجا برای انسان سالم هزینه کردید؟ این وضع بیمه تان. آن وضع بیمارستان ها. آن وضع بهداشت. به نظر من یک دروغی بوده برای اینکه در حق حوزه بهداشت و درمان ظلم کنند. یکی از مسوولان وزارت بهداشت در گذشته یک زمانی می گفت نه تنها پول کم نداریم، بلکه اضافه هم داریم. که این حرف هم درست نیست.»

او همچنین در پاسخ به برخی انتقادات به طرح تحول سلامت هم می گوید: «با اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد تومان، این همه رضایتمندی در مردم ایجاد شده است. این قابل مقایسه با بودجه کل کشور هست؟ آیا این قابل مقایسه با پول هایی که یکسری جاهای دیگر هزینه شده و یا گم شده، هست؛ که آقایان این همه دلواپس هستند؟ بجای اینکه بیایند کمک کنند،‌ عادت کرده اند همیشه مخالف خوانی کنند و البته ما توکلمان به خداست. طرح تحول سلامت، برنامه مهم دولت آقای دکتر روحانی است و با لطف خدا و حمایت مجلس، دولت و استانداران سراسر کشور و همکاران ما در حوزه سلامت، انشالله این برنامه را نه تنها ادامه می دهیم، بلکه تلاش می کنیم مشکلاتش را برطرف کنیم، حلقه های بعدی را به آن وصل کنیم تا زنجیره کاملی شود. البته نه دراین دولت، در ادامه این مسیری که ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد، خودش منجر به نظام سلامتی شود که کارآمد است و موجب رضایتمندی مردم می شود.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: