کد خبر: ۵۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
شفاآنلاین :رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران گفت: پست بانک ایران به دنبال توسعه خرده‌بانکداری در دفاتر ICT روستائی، رونق کسب و کار و ایجاد مشاغل جدید است.
به گزارش شفاآنلاین،مهندس حسن‌زاده گفت: پست بانک ایران از سال ۱۳۷۵ برای کمک به توسعه عدالت اجتماعی، اشتغال‌زائی، جلوگیری از مهاجرت به شهرهاومهیا ساختن شرایط مهاجرت معکوس به وجودآمد که خوشبختانه توانسته است برای تحقق این شاخص‌ها بیش از ۱۴هزار نقطه تماس درسطح کشور ایجاد کند.

 وی بابیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه کشور تعداد ۸ هزار نقطه دیگر نیز به مجموعه این نقاط، افزوده خواهد شد گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در قالب کارگزاری و نمایندگی، استفاده از زیرساخت‌های بخش ارتباطات و شبکه پستی کشور، سه استراتژی مهم پست بانک ایران جهت توسعه خدمات متنوع بانکی است

حسن زاده افزود: خدمات منحصر به فرد، فراگیر بودن دسترسی عمومی و ظرفیت بسیار بالای پست بانک ایران موجب شده تا این بانک بتواند ضمن رقابت با سایر بانک‌های کشور، هیچگونه رقیبی در مناطق روستائی و دوردست کشور نداشته باشد.

وی تصریح کرد: پست بانک نوع پیشرفته پست مالی در دنیاست و مهمترین خصیصه این بانک در سراسر جهان، بهره‌گیری از بسترها و امکانات دفاتر پستی و مخابراتی برای ارائه خدمات متنوع خرده‌بانکداری است که در ایران نیز این مهم به خوبی انجام شده و امروزه شاهد گسترش خدمات آن هستیم.

رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران افزود: هدف این بانک کمک به مناطق محروم و روستائی است و به دنبال کسب سود حداکثری نیست؛ بلکه درصدد کمک به تحقق منافع اجتماعی و رفاه جامعه به ویژه در این مناطق است.

مدیرعامل پست بانک ایران ادامه داد: ما همواره تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات خرد به ویژه از طریق صندوق قرض‌الحسنه و صندوق تأمین مالی خرد روستائی، کمک شایانی به رونق کسب و کارها و حتی ایجاد مشاغل جدید داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه با کاهش هزینه‌های خدمات عمومی به دنبال نوآوری و خلق خدمت جدید بانکی در سبد خدمات مشتریان هستیم ادامه داد: گسترش  توانمندی‌های پست بانک در دستور کار قرار دارد.

 حسن زاده  اظهارکرد: رسالت و اهداف پست بانک ایران ایجاب می‌کند علیرغم بازدهی پائین سرمایه‌گذاری و بالابودن هزینه‌های سرویس‌دهی در مناطق روستائی و محروم کشور، برای صیانت از منافع عمومی و اجتماعی به عنوان یک مسئولیت خطیر اجتماعی توجه ویژه‌ای به این نواحی داشته باشد.

مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به اخذ عاملیت بانکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های وابسته توسط این، عملاً با انتقال منابع مالی و حساب‌های آنان به این بانک، فضای مناسبی برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات دوطرفه فراهم شده است .

وی  ادامه داد: سعی می‌کنیم از فرصت عاملیت بانکی وزارت ارتباطات نهایت استفاده را برای جلب رضایت آنان استفاده داشته باشیم . بطوریکه استفاده از دفاتر پستی و دفاتر ICT روستائی در سراسر کشور موجب شده تا این بانک بتواند رسالت واقعی خود را بیش از پیش محقق سازد.

وی تصریح کرد: پست بانک ایران درحال حاضر به عنوان بانکی تمام عیار، خدمات متنوع بانکی را به صورت الکترونیکی در سراسر کشور ارائه می‌کند. به طوریکه بسترهای بانکداری الکترونیک آن اعم از؛ اینترنت بانک، همراه بانک، تلفنبانک، دستگاه‌های خودپرداز(ATM)، کارخوان(POS)، پایانه شعب(PinPad) و دستگاه‌های خوددریافت و کیوسک بانک سیار (کَش‌لس) با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا است.

وی ادامه داد: تمامی خدمات رایج بانکی هم درشهرها و هم در روستاها توسط این بانک ارائه می‌شود و درحال حاضر علاوه بر خدمات مجازی، عملیات دریافت و انتقال وجه از طریق پایانه‌های شعب از طریق ۱۰هزار دفترخدمات بانکی انجام می‌شود که در عرصه بانکی کشور، بی‌نظیر است.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: