کد خبر: ۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 01
شفا آنلاین:افرادی که جوش های خود را می‌ترکانند بر اثر دستکاری علاوه بر این که عفونت داخل جوش خارج می‌شود بافت عمقی هم نشت می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود داودی متخصص پوست و مو  گفت: افرادی که جوش‌های خود رامی‌ترکانند بر اثر دست کاری علاوه بر این که عفونتی که داخل جوش بوده به بیرون راه پیدا می‌کند بافتهای عمقی نشست کرده و عمیق تر شدن عفونت معمولاً ضایعات را بدتر می‌کند.

وی ادامه داد: جوش‌های زیر پوستی و غیر التهابی که بین مردم به جوش سرسیاه و سفید بیان می‌شود. این جوشها معمولاً از تجمع چربی زیر پوست و بعد از بهبودی جاگذاشته نمی‌شود. فقط از نظر ظاهری ممکن است خوشایند نباشد.

داودی بیان کرد: البته جوش‌های التهابی هستند که بیماران این جوشهای چرکی نام برده که نیاز به داروهایی از نوع چرک خشک کن دارد و اگر دارو استفاده شود معمولاً بهبودی زود انجام شود و معمولا جایی نمی‌گذارند.

این جوشها، جوشهایی هسند که بیماران تمایل به ترکاندن آنها دارند که همان طور که بیان شد دستکاری آنها ممکن است باعث عمیق تر شدن جوش‌ها و شانس جا گذاشتن آنها افزایش پیدا می‌‌کند.

وی اظهار کرد: عمیق‌ترین جوشها، جوشهایی ندول و کیست که انواع شدید آکنه دیده می شود. گاهی همراه با چرک و آپسه است که این مسئله می‌تواند باعث چاله و چوله‌هایی روی صورت بیمار باقی بگذارد.

وی افزود: البته در آقایان این جوشها بیشتر مشاهده می‌شود و در مورد خانمها معمولاً کمتر مشاهده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معمولاً جوش‌های به وجود آمده زمینه‌ی ژنتیکی و ارثی هست ولی گاهی در بعضی از بیماران بنابر دلایلی داروهای دیگری را مصرف می‌کنند که باعث جوش می شود.

ولی عملاً چون علت این جوشها زمینه‌ی ژنتیک و فرعی هست نمی‌شود بیان کرد که این جوشها را می شود پیشگیری کرد ولی از لحاظ ظاهری می‌توان برای اینکه جای کمتری بگذارد و زودتر خوبی شود معمولا توصیه شده که حتماً باید درمان شود.

برچسب ها: متخصص ، عفونت ، نشست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: