کد خبر: ۵۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 01
شفاآنلاین:وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرد مذاکرات هسته ای تمدیدشد.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،دقایقی قبل سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد:مذاکرات هسته ای روزچهارشنبه هم تمدیدشد.
به گفته وی مذاکرات پیشرفتهایی داشته است به همین خاطر مذاکرات تمدید شد.
گفتنی است هم اکنون که ساعتی ازآغازروزچهارشنبه به وقت تهران گذشته است مذاکرات وزاری خارجه 5+1ازنیم ساعت قبل ازسرگرفته شده است.

وزیر امورخارجه فرانسه هم گفته؛ مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت جهان بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه اش رو به پیشرفت است.

اما لوران فابیوس در عین حال این مذاکرات را پیچیده خوانده و احتمال داده که تا پاسی از شب طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوزان، فابیوس گفت: ما در حال پیشرفت هستیم اما مذاکرات، پیچیده و طولانی و دشوار است و من از آن بیم دارم که ما در طول شب نیز وقت خود را صرف این مذاکرات کنیم.

پیش تر یک منبع آمریکایی احتمال داده بود که مذاکرات هسته ای جاری برای دستیابی به یک توافق اولیه پس از ضرب الاجل، نیمه شب ادامه یافته و به چهارشنبه کشیده شود.

شانس زیادی برای موفقیت مذاکرات هسته ای وجود دارد

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد شانس زیادی برای موفقیت مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 وجود دارد و طرف های مذاکره کننده برای گرفتن نتیجه قطعی تلاش می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، لاوروف روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: در این دور از مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5، امکان خوبی برای دستیابی به نتیجه وجود دارد.

وی ادامه داد: البته شانس برای دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران 100 درصد نیست. هیچ مساله ای نیست که اطمینان 100 درصد برای حل آن وجود داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران کاملا امکانپذیر است. مذاکرات در حال حاضر در لوزان سوییس جریان دارد و دورنمای خوبی برای موفقیت آن وجود دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: