کد خبر: ۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 31
شفاآنلاین-برخلاف اغلب تصورات و باورها، همیشه سفید شدن موها به علت بالا رفتم سن اتفاق نمی‌افتد بلکه چندین عامل دیگر مستقل از سن نیز در بروز سفیدی موها نقش دارند.

به گزارش شفاآنلاین،سپهر کامیاب متخصص پوست و مو اظهار داشت: این تصور در بین عموم مردم وجود دارد که سفید شدن موها قطعا به دلیل افزایش سن است  و دلیل دیگری در این زمینه وجود ندارد.


وی تاکید کرد: بر خلاف اغلب تصورات و باورها، همیشه سفید شدن موها به علت بالا رفتن سن اتفاق نمی‌افتد بلکه چندین عامل دیگر مستقل از سن نیز در بروز سفیدی موها نقش دارند.

کامیاب در خصوص عوامل موثر در سفیدی موها گفت: به غیر افزایش سن، استعمال سیگار و سایر دخانیات، افزایش سطح گلبول های سفید خون، کم خونی و رژیم غذایی سخت نیز به طور مستقیم در سفید شدن موها نقش دارند.

وی با اشاره به نقش عوامل غذایی به ویژه مصرف میوهها در پیشگیری از سفیدی موها، خاطر نشان کرد: مصرف میوه‌هایی نظیر سیب، گلابی، هلو و میوه‌هایی که سرشار از عناصری نظیر منگنز و مس هستند، نه تنها احتمال سفید شدن موها را کاهش می دهد، بلکه در افرادی که دچار سفیدی زودرس موها هستند نیز ار تشدید این عارضه پیشگیری می کند.

کامیاب افزود: بهتر است میوه های فوق را تا حد امکان با پوست مصرف کرد تا تاثیر پذیری آنها در شادابی موها بیشتر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: