کد خبر: ۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 31
شفاآنلاین-نورمحمدی گفت: اگر فردی بدون آمادگی به ورزش شدید بپردازد به ماهیچه‌ها فشار زیادی وارد می‌شود که نتیجه آن ایجاد درد است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر پردیس نور محمدی متخصص پزشکی- ورزشی درخصوص شرایط بدی برای ورزش گفت: وقتی بدون کوچه به شرایط بدنی فرد به یکباره به ورزش می پردازد احتمال دارد که در حین ورزش کردن دچار یک سری مشکلات شود و علائم ناراحت کننده‌ای را احساس کند به عنوان مثال ممکن است فرد در قفسه سینه،‌گردن،‌شانه یا بازوهایش احساس درد، گرفتگی یا فشار کند. 


وی افزود: همچنین ممکن است در مفاصل،‌کف و مچ پا یا ساق های پا دچار درد شود این علائم به نوعی هشدار و خطر هستند و باید جدی گرفته شوند فرد باید با بروز این علائم ورزش را متوقف کند درواقع خوب نیست که فرد در درد قفسه سینه‌اش به حدی شود که فرد را به آسیب جدی قلبی نزدیک کند. 

نور محمد پور تاکید کرد: این شرایط در بقیه اندام‌ها نیز به همین صورت است خیلی از افراد وقتی ورزش را شروع می کنند بدنشان آماده نیست به طوری که یک حرکت کششی فشار بسیار زیادی را به عضو وارد می‌کند. 

وی با اشاره به این که برخی از افراد بر این باورند تا زمانی که درد نداشته باشند حرکت ورزشی را درست انجام داد‌ه‌اند خاطر نشان کرد: درد زنگ خطری است که هشدار می‌دهد بیشتر از توان ماهیچه به آن فشار آورده‌اید و احتمال دارد ماهیچه دچار پارگی و یا کشیدگی شدید شده و تا حدی از ورزش محروم شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار