کد خبر: ۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 31
شفاآنلاین_بر اساس آخرین آمار های منتشر شده توسط بانک مرکزی چالش معوقات بانکی هنوز ادامه دارد.

به گزارش شفاآنلاین،با آغاز به کار دولت یازدهم بخش عمده ای از سیاست های اقتصادی آن در تحول نظام بانکی پیگیری شد به طوریکه رییس جمهوری در بزنگاه هایی مختلف بر یک نظام مقتدر بانکی تاکید کرد.

 
 
دولت یازدهم با متوقف کردن چاپ پول تورم زا تلاش خود را به کار گرفت تا هر ماهه آماری منتشر کند که حکایت از کاهش تورم داشته باشد. بر این اساس حتی در ماه پایانی سال که به دلیل افزایش تقاضا برای خرید نوروز به صورت سنتی رشد قیمت ها به ثبت می رسید بار دیگر نرخ تورم اسفند کاهش پیدا کرد.

 

آخرین نرخ تورمی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان می دهد که تورم اسفندماه به رقم 14.8 درصد رسیده که این عدد نشان می دهد که روند افزایش قیمت ها در اسفندماه کاهش یافته است.

 

کاهش تورم در شرایطی اتفاق افتاده است که رشد نقدینگی حدود 24 درصد رشد پیدا کرده است تا همچنان چالش معوقات بانکی به عنوان یک معضل برای نظام بانکی مطرح باشد. هر چند پیگیری هایی قضایی در این راستا توسط دولت یازدهم صورت گرفته است اما بر اساس آخرین اظهار نظرهای صورت گرفته توسط مقامات دولتی چالش معوقات بانکی هنوز ادامه دارد و نسبت معوقات به کل تسهیلات تغییر چندانی نکرده است. 
 
 خبرآنلاین

 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: