کد خبر: ۵۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 30
شفاآنلاین_علی رغم توفیق دولت در کاهش تورم و کاهش آن از ۴۲ درصد به ۱۵ درصد، هنوز برای رکود چاره‌اندیشی نشد و حل مشکل آن به تعویق افتاده است.
به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان این که رشد نگران‌کننده و روزافزون نرخ تورم در سال ۱۳۹۱ و تداوم وضعیت خطرناکی که در سال ۱۳۹۲ ادامه پیدا کرد، باعث شد دولت به طور جدی به گزینه کاهش تورم فکر کند، اظهار کرد: این وضعیت به هر حال نمی‌توانست ادامه پیدا کند بنابراین در این زمینه سیاستگذاری شد و خوشبختانه اثرات این سیاست‌ها امروز کاملاً مشهود است و می‌بینید که نرخ تورم از ۴۲ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در دولت بحث‌های زیادی مطرح شد که از میان دو گزینه کاهش تورم و خروج از رکود کدام اولویت دارد؟ که در نهایت دولت به این جمع‌بندی رسید که ابتدا تورم را کاهش دهد و بعد برای رکود چاره‌اندیشی شود.

نعمت زاده با بیان این که امروز که مدت زمان طولانی از آن تصمیم می‌گذرد با وجود توفیق بسیار خوب دولت در کاهش تورم، هنوز برای رکود چاره‌اندیشی نشده، اذعان کرد: و از نظر من و سایر صاحب‌نظران در دولت، حل مشکل رکود به تعویق افتاده است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر این که قرار بود از ابتدای امسال در دولت به طور جدی در زمینه رکود کار شود،تصریح کرد: برخی همکاران ما می‌گویند تا مقدمات خروج از رکود فراهم شود و بررسی‌های مربوط به آن تکمیل و مصوباتش تهیه نشود حل این مشکل، کمی زمان‌بر است.

نعمت زاده با اشاره به این که علاوه بر تهیه مقدمات، بعضی از این تصمیمات نیاز به دریافت مصوبات لازم از سوی مجلس داشت که خوشبختانه بخشی از آنها در قالب لایحه «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» نهایی شده و مراحل نهایی خود را در شورای نگهبان می‌گذراند،گفت: بخش دیگری از مسائل و موانع موجود هم نیاز به مصوبات دولت داشت که آن هم چند ماه قبل در نهایت تصویب و ابلاغ شده است.
 
رویکرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: