کد خبر: ۵۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: افسردگی به دو دسته کلی و اساسی تقسیم می شود که میزان شیوع آن در نوع اول در زنان 20 درصد و در مردان 10 درصد و نوع دوم در زنان 10 درصد و در مردان 5 درصد است.
دکتر سید مظفر روحانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: علائم افسردگی دارای خلق غمگین است مانند گریه کردن و احساس ناخوشایندی .

وی افزود: مهم ترین علامت دیگر کاهش علائق است. یعنی چیزهایی که قبلأ موجب خوشحالی فرد بوده دیگر برایش جذاب و خوشحال کننده نیست.کاهش اشتها یا افزایش آن،کاهش خواب (بیشتر سحرخیزی) و در برخی موارد پرخوابی از دیگر علائم افسردگی به شمار می روند.


Image result for ‫افسردگی‬‎

عضو انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا اذعان کرد: از دیگر علائم می توان به کاهش قدرت تصمیم گیری، اختلال در تمرکز و حواس پرتی، اشتغال ذهنی زیاد با مرگ و مردن و تمایل به خودکشی نیز اشاره کرد.

وی استرس، دلشوره و نگرانی را هم از سایر علائم افسردگی برشمرد و توصیه کرد: افسردگی بیماری وحشتناکی نیست بلکه قابل درمان است. اما در صورت عدم درمان حداقل 9 تا 18 ماه زندگی فرد را مختل می کند و حتی منجر به از دست دادن شغل، زندگی مشترک و... خواهد شد بنابراین درمان به موقع آن بسیار حائز اهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: