کد خبر: ۵۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: به طور معمول جوش در افراد دارای پوست چرب ایجاد می شود که یا مستعد آکنه هستند یا از قبل، آکنه فعال دارند که موجب بدتر شدن جوش می شود. ضمن این که گاهی اوقات هم برخی از افراد به دنبال استفاده از محصولات آرایشی جوش می زنند.

دکتر سیمین صرافی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: حال مواد دارای چربی سنگین می توانند موجب تشدید جوش برای فرد مستعد برای اولین بار ایجاد جوش کنند.

وی ادامه داد: معمولأ این مواد آرایشی پایه چرب و روغنی دارند. جوش های زیرپوستی در این افراد بیشتر است البته به تدریج امکان اضافه شدن جوش های التهابی هم وجود دارد. شاخصه اصلی جوش های ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی نیزتعداد زیادی جوش های زیر پوستی است.

Image result for ‫جوش صورت‬‎


وی توصیه کرد: این افراد غیر از آن که برای درمان جوش باید به پزشک متخصص مراجعه کنند، باید از مواد فاقد چربی نیز استفاده نمایند. به ویژه تأکید ما بر استفاده از ضد آفتاب ها،مرطوب کننده ها و کرم های پودر یا فوندانشن پایه آرایشی است. البته خوشبختانه در حال حاضر انواع این مواد فاقد چربی در بازار نیز موجود می باشد.

ایجاد لک به دنبال استفاده از مواد آرایشی

عضو انجمن متخصصین پوست و موی ایران در ادامه گفتگو با شفا آنلاین خاطر نشان کرد: مسئله بعدی به دنبال استفاده از مواد آرایشی ایجاد لک صورت است که گاهی امکان دارد برخی از مواد آرایشی- بهداشتی شامل ضد آفتاب ها؛ انواع رژ گونه و کرم های پایه در تماس با نور خورشید ایجاد لک کنند که برای درمان آن هم باید با پزشک مشورت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: