کد خبر: ۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفا آنلاین:مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پزشک باید در تابلوی خود تنها اطلاع رسانی کرده و تبلیغات در قانون طبابات جایی ندارد، گفت: تبلیغات برخی اوقات القایی و فراتر از عمل است بنابراین پزشک نباید از تبلیغات گمراه کننده در تابلوی خود استفاده کند.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر شهریار خاقانی مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی ، با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت نظارت در سازمان نظام پزشکی رسیدگی به تبلیغات، تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های مهر و سر نسخه است،بیان داشت : طبق قوانین، اطلاعات در تابلوی پزشکان باید بر اساس آن چه در پروانه مطب وجود دارد، درج شود.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات کاذب همیشه وجود دارد،افزود : با قوانین فعلی، پزشکان عمومی می توانند سه عنوان تخصصی و پزشکان متخصص دو عنوان فوق تخصصی را در تابلو به عنوان تبحر و مهارت بیشتر در حوزه کاری خود بیاورند و عناوین مربوط به خدمات نباید در تابلو عنوان شود. 

خاقانی با تاکید بر اینکه همه پزشکان از طرق مختلف به این قوانین دسترسی دارند، تصریح کرد: اگر پزشکی اظهار بی اطلاعی از قوانین داشته باشد، قابل قبول نیست چرا که قوانین در اینترنت وجود دارد و در مراجعه به سازمان نیز قوانین به آن ها تحویل داده می شود. 

وی با توضیح اینکه وظیفه سازمان نظام پزشکی در این زمینه تنها رسیدگی به تخلفاتی است که به آن گزارش می شود و راسا برای بررسی تابلوها اقدام نمی کند،خاطرنشان کرد: نهاد رسیدگی و بازرسی کننده در این قسمت، دانشگاه های علوم پزشکی و پزشکانی هستند که در موسسات حیطه دانشگاه ها فعالیت می کنند و در شهرهای به عهده واحد های نظارتی وزارت بهداشت و دانشگاه های مربوطه است. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: