کد خبر: ۵۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
شفا آنلاین:این انحراف پا اگر به موقع درمان نگردد، باعث بروز مشکلاتی من جمله آرتروز می شود.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر محسن موحدی یگانه، فوق تخصص جراحی پا و مچ  اظهار داشت: انحراف شست پا (قوز شست پا) که در زنان به علت پوشیدن کفش های پاشنه دار و نوک تیز شایع تر است، با علائمی چون بدشکلی، التهاب تاندون ها و درد ناشی از تحریک شست پا در کفش همراه است.

وی ادامه داد: اگر قوز شست پا به موقع درمان نگردد، باعث بروز آرتروز، ساییدگی مفصل شست پا شده و یا گاها در سنین بالاتر به علت انحراف شدید شست پا و فشار آن به سایر انگشت ها موجب به وجود آمدن انگشت چنگکی در انگشت دوم و سوم می شود. کف و سینه پا نیز به تدریج دچار پینه می شود.

لازم به ذکر است، که برای پیشگیری از این اختلال ضروری است افراد از کفش های استاندارد استفاده کنند.

کفش طبی مخصوص بیمار بوده و پزشک باید تجویز کند. اصطلاح غلطی که به عنوان کفش طبی در عامه مردم جا افتاده است، باید به نام کفش استاندارد تغییر یابد.

موحدی خصیصه های بازر کفش استاندارد را اینگونه عنوان کرد که در ذیل به آنها اشاره می شود:

*کفش های دارای کفه های نرم و تخت و بدون پاشنه برای پا سم هستند. کفش استاندارد بایستی حداقل 2 تا 1.5 سانت (1اینچ) پاشنه داشته باشد.

*توصیه می شود پاشنه کفش پهن باشد. بر اساس قاعده پاشنه بین 5 تا 7 سانت عرض پاشنه کفش بوده و ارتفاعی معادل 2 تا 2.5 سانت داشته باشد.

نکته قابل توجه این است، اگر کفشی از وسط (کمر) تا شود، آن کفش کفش مناسبی نیست. همچنین باید فاصله بین پاشنه تا پنجه پا صفر باشد.

*قسمت داخلی و میانی کفش (پدلینگ) یا بالشتک مناسبی برای پرکردن قوس کف پای فرد داشته باشد. (قوس کف پا را حمایت کند).

*فضای کافی برای پنجه پا داشته باشد (جلوگرد باشد) یا به اصطلاح جعبه انگشتی باید به اندازه کافی عمق، عرض و پهنا داشته باشد، چرا که طول و عرض پای افراد در طول روز حدود 1 سانت تغییر می کند.

*سایز کفش باید یک بند انگشت نسبت به بلندترین انگشت پا در نظر گرفته شود.
برچسب ها: تخصص ، قوز شست پا ، کفش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: