کد خبر: ۵۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
شفا آنلاین:مصرف این موادغذایی جایگزین بسیار مناسبی است که باید در میان وعده های دانش آموزان گنجانده شود.
به گزارش شفا آنلاین- زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت،  اظهار داشت:در حال حاضر مصرف بالای غذاهای چرب و سرخ شده، انواع فست فودها و نیز مصرف زیاد نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی غذایی دانش آموزان وجود دارد. 
مصرف بیش از حد روغن و چربی علاوه بر افزایش چربی خون و بیماری های قلبی_ عروقی، به دلیل دریافت کالری زیاد، سبب چاقی و اضافه وزن می شود.

وی ادامه داد: کودکان سنین مدرسه باید هر 4 تا 6 ساعت برای نگهداشتن غلظت قند خون در حد طبیعی، غذا مصرف کنند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز آنها در حد مطلوب باقی بماند.

گفتنی است که در این سنین کبد که ذخیره سازی گلوکز را به صورت گلیکوژن انجام می دهد، تنها برای حدود 4 ساعت گلیکوژن ذخیره می کند. بنابراین دانش آموزان لازم است که بین صبح تا ظهر و نیز بین ظهر تا شب میان وعده مصرف کنند.

عبداللهی موادی چون چیپس، چوب شور و فرآورده های غلات حجیم شده را به عنوان میان وعده مناسب ندانسته و افزود: میان وعده دانش آموزان باید شامل غذاهایی باشد که علاوه بر تامین نیازهای تغذیه ای، کم نمک، کم روغن و کم شیرین نیز باشند. استفاده از انجیر خشک، توت خشک، نخودچی، کشمش، انواع مغزهای بونداده و بدون نمک، برگه زردآلو و انواع میوه ها نظیر سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلو، لیموشیرین و ...، سبزیجاتی چون هویج، کاهو، خیار و ساندویچ هایی مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت، نان و حلوا شکری همگی می توانند به عنوان میان وعده در برنامه غذایی دانش آموزان قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: