کد خبر: ۵۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفاآنلاین-برای ما ایرانی‌ها میوه دور و غریبی است و بعید به نظر برسد که در سبد خوراکی‌هایی خانواده‌ها قرار بگیرد، اما اگر خواص شگفت‌انگیز این میوه خوشمزه را بدانیم احتمالاً تغییری در برنامه غذایی‌مان می‌دهیم. از آووکادو صحبت می‌کنیم، میوه استوایی و گرم که این روزها حتی در منطق شمالی کشورمان هم کشت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،به نقل از medicalnewstoday، استفاده روزانه از آووکادو تأثیر شگرفی در کاهش میزان کلسترول‌های بد خون دارد. درواقع اگر رژیم غذایی نیمه چرب است و حتی دچار اضافه‌وزن هستید می‌توانید از این میوه گرم بدون هیچ نگرانی استفاده کنید. درست است که آووکادو میزان زیادی چربی درون خود دارد، اما این بخش اعظمی از این چربی‌ها اشباع‌نشده هستند که جزء چربی‌های خوب دسته‌بندی می‌شوند.


بر اساس تحقیقات انجام‌شده چربی‌هایی ازاین‌دست، به پایین آمدن میزان کلسترول‌های بد و کاهش احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی کمک شایانی می‌کنند. مصرف آووکادو باعث می‌شود چربی‌های اسیدی اشباع‌شده در بدن جابجا بشوند و از طریق خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی را کم می‌کند. از همین رو توصیه می‌شود، افراد چاقی که به‌صورت بالقوه جزء گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند بدون هیچ ترسی روزانه یک آووکادو مصرف کنند.



سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: