کد خبر: ۵۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفا آنلاین:دکتر اسد اله رجب گفت: اولین کلاسهای آموزش دیابت نوع 1 در تاریخ 8 و 9 و 10 فروردین 94 در محل انجمن دیابت ایران برای کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 برپا می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر اسد اله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: انجمن دیابت ایران قصد دارد در روزهای 8 تا 10 فروردین 94، اولین کلاس آموزش دیابت نوع 1 را برای کودکان و نوجوانان دیابتی و همچنین والدین آنها برپا کند و هدف اصلی از برپایی این کلاسها ارتقاء انگیزه افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند می باشد.

وی در ادامه گفت: محور‌های اصلی که در این کلاسها مورد بحث قرار می‌گیرد، علل ایجاد دیابت در کودکان، تعریف دیابت، پاتولوژی و بیماری زائی دیابت، تغذیه و دیابت، نقش فعالیت جسمی و ورزش در کنترل دیابت و ... است.
ضمن اینکه با توجه به اینکه مبتلایان به دیابت نوع 1 گروه سنی کودک و نوجوان هستند و فعالیت زیادی دارند، به این موضوع پرداخته می‌شود که چطور می‌توان با کنترل روزانه دیابت از نوسانات قند خون جلوگیری کرد.

دکتر رجب به اهمیت برخی بیماریها در مبتلایان به دیابت نوع 1 اشاره کرد و گفت: سرماخوردگی، بیماریهای تب دار و باکتریایی، اسهال و استفراغ و ... از جمله بیماریهایی هستند که مبتلایان به دیابت در صورت مواجهه با این نوع بیماریها لازم است تسهیلات ویژه‌ای را بکار برند.ضمن اینکه والدین باید آ‌گاهی کافی را داشته باشند تا در صورت ابتلا کودک و نوجوان به این نوع بیماریها از نوسان قند خون مراقبت کنند.

رئیس انجمن دیابت در پایان از اطلاع رسانی در خصوص عوارض زودرس دیابت و افت قند خون در صورت عدم کنترل دیابت خبر داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حجت حشمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
سلام پسرم ۱۲سالشه از ۴سالگی دیابت نوع یک گرفته .ما ساکن بندر امام هستیم که امکاناتش واقعا صفره.خواهش میکنم برای شهرستانهای محروم هم کلاس اموزش برگزار کنید.ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به سایت انجمن دیابت وانجمن گابریک  هم مراجعه نمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: