کد خبر: ۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:ماهی‌های پرچرب چون تن و سالمون را می‌توان به عنوان منبع ویتامین D مصرف کرد
به گزارش شفا آنلاین، رژیم غذایی متعادل حاوی ویتامین، مواد معدنی و مغذی سبب می‌شود تا بدن فرد سالم بماند در این میان مصرف کلسیم و ویتامین D برای داشتن استخوانهای قوی اهمیت بیشتری دارد. منابع غذایی کلسیم را می‌توان از فرآورده‌های لبنی تامین کرد. 

به منظور تامین آن می‌توان روزانه 3-2 سهم فرآورده لبنی کم‌چرب استفاده کرد اینگونه لبنیات، اسیدهای چرب اشباع کمتری دارند بنابراین به افزایش سطح کلسترول خون منجر نخواهد شد. 

سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره مانند اسفناج و بروکلی از منابع خوب کلسیم محسوب می‌شوند و به منظور تامین این ویتامین روزانه 3 تا 5 سهم از انواع آن مصرف شود. افرادی‌ که معده آنها نمی‌تواند لاکتوز موجود در شیر را تحمل کند پنیر و دوغ جایگزین مناسبی برای آن محسوب می‌شوند. 

همچنین افرادیکه نمی‌توانند از مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده نمایند همچنین کسانی‌که به میزان کافی از این ویتامین مصرف نمی‌کنند باید از مکمل کلسیم استفاده نمایند.
 
منابع غذایی ویتامین D: افراد به منظور تامین منابع ویتامین D از ماهی‌های چرب چون تن و سالمون به مقدار 2 تا 3 بار در هفته مصرف کنند همچنین استفاده از زرده تخم مرغ و جگر نیز می‌تواند به تامین این ویتامین کمک کند. 

رژیم غذایی متعادل: 
افراد به منظور داشتن رژیم غذایی متعادل از 11-6 واحد غلات، 5-3 واحد سبزیجات مصرف کنند همچنین مصرف 4-2 واحد میوه علاوه بر 3-2 واحد فرآورده‌های لبنی و همین مقدار گوشت (شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و حبوبات در این رژیم غذایی توصیه می‌شود و افراد در یک رژیم غذایی متعادل مقدار کمی چربی، روغن و شیرینی مصرف می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: