کد خبر: ۵۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:آلودگی هوا از عوامل اصلی آلرژی‌های چشمی به شمار می‌رود.
به گزارش شفا آنلاین،محمد کی‌پور، متخصص اپتومتریست  گفت: معمولا بر مبنای تحقیقات 15 تا 20 درصد جمعیت جهان به آلرژی مبتلا هستند.

که در 40 تا 60 درصد از این جمعیت علائم چشمی هم مشهود است. تحقیقات حاکی از این است که با اینکه سلامت عمومی در افراد ساکن کشورهای توسعه یافته مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی از وضعیت بهتری برخوردار است. اما میزان بروز آلرژی در مناطق روستایی توسعه نیافته نسبت به مناطق شهری و توسعه یافته به مراتب کمتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: به عبارتی آلودگی هوا از عوامل افزاینده میزان آلرژی محسوب می‌شود.
کودکانی که با روش سزارین متولد می‌شوند یا نوزادانی که با شیری غیر از شیر مادر در 4 ماه نخست تولد تغذیه می‌کنند استعداد ابتلا به  آلرژی را دارا هستند. اصولا خارش بارزرترین علامت آلرژی است و اشک، ریزش و قرمزی و از دیگر نشانه‌هایی است که مربوط به آلرژی چشمی هستند.

فرح بخش افزود: معمولا علائم آلرژی در حین مواجهه با عوامل آلرژی زا در معرض باد و هوای گرم و خشک بروز می‌کند. عموما عوامل حساسیت‌زا گاهی می‌تواند ذرات معلق در هوا باشند مانند گرد و غبار و گرده‌های گل‌ها که در فصل بهار در هوا به صورت معلق می‌باشند. گاهی استعمال برخی از لوازم آرایشی و قطره‌های چشمی حاوی مواد نگه دارنده هم می‌تواند به بروز علائم آلرژی بیانجامد. علاوه بر حساسیت‌های دارویی باید به حساسیت‌های غذایی و واکنش به گزش برخی حشرات اشاره کرد که واکنش‌های حساسیت‌زا را پدید می‌آورد.

وی بیان کرد: عمدتا موثرترین و نخستین راه پیشگیری از آلرژی اجتناب از مواجهه با عوامل حساسیت زا می‌باشد به عنوان مثال روزهایی که شاخص‌های حساسیت‌زا در مرز هشدار قرار دارند باید حتی‌الامکان در محیط‌های سر پوشیده نبود و از فیلترهای هوای مناسب بهره گیری کرد. 
در مواقع خروج از منزل و حضور در محیط‌های سرباز از عینک‌های محافظ در برابر سرما و گرد و غبار استفاده کرد از بازکردن پنجره در حین رانندگی خودداری کرد.

کی‌پور، در پایان عنوان کرد: افراد در فصل آلرژی از استعمال عدسی‌های تماسی طولانی مدت خودداری کنند و ترجیحا از لنزهای روزانه استفاده کنند. از برخی داروهای تثبیت کننده که پیش از فصل آلرژی استفاده می‌شود تا از وقوع آلرژی پیشگیری شود و عموما در موارد حاد از ترکیبات استروئیدی که خانواده‌ای ازداروها هستند برای کاهش علائم آلرژی‌های حاد استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: