کد خبر: ۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:فرد به طور روزانه 2 قاشق مربا خوری روغن غذایی که گرم نشده است را مصرف نماید.
به گزارش شفا آنلاین - فرد در زندگی روزانه خود باید از مقدار معینی ماده غذایی استفاده نماید، به عنوان مثال وی به طور روزانه 2 قاشق مرباخوری معادل 10 گرم روغن غذایی که گرم نشده است را مصرف نماید. همچنین استفاده بش از2 قاشق مرباخوری از کره با مارگارین بر روی نان صبحانه افراد توصیه نمی‌شود، همچنین نباید بیش از یک وعده غذایی در طول روز غذاهای سرخ کردنی مصرف کرد.

افراد سعی کنند در طول هفته 2 تا 4 بار قطعه‌ای گوشت معادل 120- 80 گرم در غذای خود بگنجاند و از مصرف دل،‌ جگر، قلوه، سیرابی و کله پاچه بیش از یکبار در ماه پرهیز نمایند و همچنین مصرف 1 تا 3 عدد تخم مرغ در طول هفته و 2 تا 1 تکه ماهی در برنامه غذایی افراد قرار بگیرد.

مصرف شیرینی‌ها به میزان متعادلی صورت بگیرد، در صورت تمایل به مصرف دسر، از انواع آن که منبع غنی کلسیم به شمار می‌رود، استفاده شود.

همچنین افراد مصرف 2 – 1 وعده عدس، نخود و لوبیا قرمز را در برنامه غذایی خود قرار دهند، علاوه بر حبوبات، مصرف شیر و فرآورده‌های آن برای نوجوانان و بزرگسالان تا سن 24 سالگی همچنین خانم‌های شیرده به میزان 3 تا 4 وعده توصیه می‌شود. اینگونه افراد در هر وعده از یک لیوان شیر استفاده نمایند و در صورت سازگار نبودن مزاج آن‌ها با این ماده غذایی، ماست و پنیر نیز جایگزین مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. به دلیل آنکه یک پیاله ماست و 2 قطعه پنیر معادل یک لیوان شیر کلسیم دارد.

افراد باید در طول روز 2 تا 3 وعده میوه مصرف نمایند، هر وعده می‌تواند حاوی 1 عدد موز، 1 بشقاب توت فرنگی یا انگور باشد. سبزی‌ها را نیز باید روزانه به میزان 3 تا 4 وعده به صورت خام یا پخته مصرف نمود. از این ماده غذایی می‌توان به میزان 100 گرم به صورت خام، 200 – 150 گرم به صورت پخته، 50 گرم کاهو یا 100 گرم سالاد مخلوط استفاده نمود.

علاوه بر تمام این‌ها، افراد باید روزانه حداقل 1.5 لیتر مایعات معادل 8 لیوان بنوشند. سعی کنید از نوشابه‌های بدون قند استفاده کنند،‌ همچنین چای، قهوه و نوشابه‌های گازدار را به طور افراطی مصرف نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: