کد خبر: ۵۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفا آنلاین:دکتر نادعلی گفت: متاسفانه شاخص اهدا خون در بین زنان کشور ما بسیار پایین و تنها 5 درصد است که این در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بسیار پایین است.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر فاطمه نادعلی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: فرهنگ سازی و ارتقاء سطح معلومات مردم در خصوص اهدا خون بسیار در شاخص خون کشور موثر است که این آموزش بویژه در مورد خانم‌ها مهمتر است چراکه شاخص پایین اهدا خون در زنان کشور ما خبر از کم اطلاعی این قشر از اهدا خون دارد.

وی گفت: درحال حاضر شاخص اهدای خون خانم‌ها در کشور زیر 5 درصد است که این شاخص برای آقایان 95 درصد است. بنابراین نیاز به فرهنگ سازی بیشتر در ارتقاء فرهنگ اهدا خون بویژه در بین خانم‌ها وجود دارد.

عدم اهدا خون در خانم‌ها، در واقع سرمایه‌ای است که طی این سالها استفاده نشده است که امیدواریم با آموزش و فرهنگ سازی بیشتر بویژه از طرف رسانه‌ها شاهد اهدا خون بیشتر خانم‌ها در کشور باشیم.

نادعلی به آمار بالای اهدا خون زنان در کشور‌های توسعه یافته اشاره کرد و گفت: درکشورهای توسعه یافته، میزان اهدا خون در بین مردان و زنان 50-50 است که این نشان از آگاهی بیشتر و فرهنگ سازی گسترده‌تر در حوزه اهدا خون بخصوص در بین خانم‌ها دارد ولی متاسفانه در کشور ما تصور غلط که اهدا خون باعث کم خونی می‌شود وجود دارد و باید این باور اشتباه از بین برود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: