کد خبر: ۵۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- متخصص بیماری های داخلی باهشداردرباره پرخوری های نوروزی گفت: پرخوری در تعطیلات نوروز و مصرف غذاهای متعدد، مختلف و چرب با افزایش چربی، افراد چاق را مستعد گرفتگی عروق کرونر می کند.

دکتر کیوان الچیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: از طرفی دیگر پرخوری هنگام شب استعداد ابتلا به سکته های ناگهانی را برای افراد مختلف نیز فراهم می کند.

وی توصیه کرد: افراد در صورت رفتن به مهمانی و دید و بازدیدهای مختلف باید سعی کنند هر جا یک نوع میوه استفاده کنند و افراد چاق، سن بالا، دیابتیک و سابقه ابتلا به چربی خون، افراد مبتلا به بیماری های کم کاری تیروئید و زنان حامله مستعد گرفتار شدن عروق کرونر و افزایش چربی های خون در بدن را دارند.

الچیان خاطرنشان کرد: عارضه افزایش چربی خون ترش کردن، نفخ ، تلخی دهان و ایجاد ضایعات به صورت خال یا تغییر رنگ های پوستی در کف دست، سر آرنج ها و زیر چشم ها است.

وی هشدار داد: افراد دچار بیماری های کلیوی، مصرف کنندگان الکل و استروژن مستعد افزایش چربی خون در طول این ایام هستند. به همین دلیل مصرف داروهای ضد چربی برایشان الزامی است که حتمأ داروهایشان را به صورت منظم مصرف نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: