کد خبر: ۵۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 21
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی درپاسخ به این که افتادن چند تار مو در طول یک روز طبیعی است، گفت: به‌طور کلی اگر فرد در طول روز بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست بدهد،می توان گفت ریزش موی طبیعی دارد.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حقیقت این موها، موهای مرده هستند و به این موها که معمولا با دست کشیدن به سر و شانه زدن به دست می‌آیند، متوجه سفیدی انتهای آن خواهیم شد.Image result for ‫دکترنیلفروش زاده‬‎

وی ادامه داد: بعضی‌ها بر این باورند بدلیل اینکه چون موها مرده اند و می‌ریزند، دیگر جای آنها مویی رشد نخواهد کرد در حالی که این‌طور نیست و جای موهای مرده ریخته، رویش مجدد مو خواهیم داشت و جای نگرانی نیست. ولی به طور کلی تا زمانی که 25 درصد تراکم موها کم نشود، فرد معمولا شکایتی از کم شدن موهایش ندارد.

مصرف نا صحيح مواد شيميايي

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: بيشتر مردان و زنان مواد شيميايي متعددی را نظیر رنگ مو، بي رنگ كننده ها، صاف كننده ها و فرهاي دائمي روی موهایشان امتحان می کنند حال آن که اين مواد در صورت استفاده درست به ندرت منجر به آسيب موها مي شوند.

Image result for ‫ریزش مو‬‎

وی همچنین افزود: اگرچه باید توجه داشت مصرف زيادمواد شوینده ، موها را ضعيف و شكننده مي كنند.حال در شرایطی كه موها بر اثر استفاده از مواد شيميايي شكننده می شوند، بهتر است تا رويش مجدد موها استفاده از آنها نیز قطع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: