کد خبر: ۵۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 17
دکترنوربخش تاکیدکرد:
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی موسسه عالی پژوهش تأمین اتجتماعی را سرمایه‌ای ارزشمند برای این سازمان دانست و گفت: فعالیت موسسه عالی پژوهش مبتنی بر نیازهای سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید تقی نوربخش در نخستین جلسه هیأت امنای موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی و بازگشایی این موسسه اظهار داشت: این موسسه تولیدات علمی فراوان و دستاوردهای علمی قابل توجهی برای سازمان تأمین اجتماعی داشته است و بازگشایی موسسه عالی پژوهش یکی از بهترین روزها برای سازمان تأمین اجتماعی است.
وی ادامه داد: موسسه عالی پژوهش در دوران فعالیت خود دستاوردهای بسیاری داشت و طرح های پژوهشی اثرگذاری در این موسسه به اجرا درآمد و در توسعه دانش بیمه‌ای نیز نقش ارزنده‌ای داشته است.
دکتر نوربخش با اظهار تأسف از توقف فعالیت موسسه عالی پژوهش گفت: متأسفانه با توجه به فرایندهایی که در دولت‌های نهم و دهم در سازمان تأمین اجتماعی حاکم بود، نیازی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی احساس نمی‌شد و نسبت به انحلال موسسه عالی پژوهش اقدام کردند.
وی با بیان اینکه بازگشایی موسسه عالی پژوهش یکی از بهترین روزها برای سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: تأمین اجتماعی با توجه به حوزه‌های مأموریتی خود و فرآیندهای عملیاتی باید مبتنی بر شواهد علمی فعالیت کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: تأمین اجتماعی بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که دانش و تجربیات بسیاری نیز در این حوزه داراست. استفاده از این دانش و تجربه گرانبها می‌تواند در عملکرد سازمان و همچنین توسعه دانش بیمه‌ای در کشور موثر باشد.
دکتر نوربخش گفت: در دوره مدیریت فعلی سازمان تأمین اجتماعی سعی ما بر این است که تمامی امور مبتنی بر اصول علمی و بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی انجام شود و بر این اساس برنامه استراتژیک سازمان نیز طراحی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که فعالیت این موسسه مبتنی بر نیازهای سازمان باشد و نتیجه از سرگیری فعالیت موسسه در امور جاری سازمان مشخص باشد.
به گفته دکتر نوربخش یکی از دلایل تأخیر در راه‌اندازی این موسسه این بوده است که سعی شد تا موسسه به بهترین وجه در بستر فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی حرکت کند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این سازمان را خارج شدن از حواشی دانست و گفت: در نتیجه فضای بوجود آمده توانسته‌ایم ادبیات حاکم بر سازمان را اصلاح کنیم و در نتیجه این تغییر دیدگاه‌ها در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی آماده است که از دیدگاه‌های علمی و فعالیت‌های پژوهشی بهره مند شود. دیدگاه مدیریتی سازمان نیز این است که فرایندهای اجرایی مبتنی بر پژوهشهای علمی باشد.
دکتر نوربخش با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی در بستر رفاه اجتماعی حرکت می‌کند، اظهار داشت: فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در رفاه اجتماعی اثرگذار است و البته از سیاست‌ها و فعالیت‌های مرتبط با رفاه اجتماعی در کشور نیز تأثیرپذیر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: