کد خبر: ۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 13
شفا آنلاین:مردانی گفت:با توجه به شیوع بالای این بیماری در عربستان، مسافرت به این کشور از فاکتورهای خطر ابتلا به کرونا است.
به گزارش شفا آنلاین ، دکتر مردانی استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به علائم بیماری آنفلوآنزا و کرونا ویروس گفت: از علائم مشخصه ابتلا به بیماری آنفلوآنزا؛ بدن درد و شروع تب ناگهانی و بالا می باشد و معمولا بیمار ساعت دقیق بروز بیماری را کاملا به یاد دارد که پس از آن رخوت و سستی، گلو درد، سرفه و گاهی عطسه نیز در این بیماران مشاهده می­شود.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را یکی از راه­های مهم پیشگیری از این بیماری ذکر کرد و رعایت مواردی نظیر عدم مصافحه با فردی که علائم عفونت­های ویروسی و دستگاه تنفسی فوقانی را داراست و شست و شوی مکرر دستها را از اصول اولیه پیشگیری از آنفلوآنزا برشمرد.

وی با اشاره به این که در انسانها، انتقال کروناویروس­ها بین افراد آلوده و سایرین از طریق ترشحات تنفسی رخ می دهد، گفت: این انتقال مستقیماً از طریق قطرات ناشی از عطسه و سرفه یا بطور غیر مستقیم از طریق لمس سطوح و اجسام آلوده و تماس نزدیک با فرد مبتلا (لمس کردن یا دست دادن) می تواند صورت پذیرد. ویروس از طریق ریزقطره­های آلوده وارد دستگاه تنفسی می­شود و فرد را مبتلا می­سازد. ویروس کرونا سریعاً به قسمت تحتانی دستگاه تنفسی نفوذ کرده و وارد ریه­ها شده و باعث سینه پهلوی حاد می­شود که نارسایی تنفسی را نیز در پی دارد.

دکتر مردانی با توجه به شیوع بالای این بیماری در عربستان، مسافرت به این کشور را از فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری مذکور برشمرد و خودداری از تماس مستقیم با شتر را از راه های پیشگیری از بیماری کروناویروس ذکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: