کد خبر: ۵۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 13
شفا آنلاین:یافته‌های جدید نشان می‌دهد که نوزادان مادران یا خانواده‌های سیگاری بیشتر مستعد ابتلاء‌‌ به اگزما و سایر التهابات پوستی خصوصاً در سال‌های اول تولد هستند.
به گزارش شفا آنلاین -  به تازگی دانشمندان کره‌ای با بررسی نمونه‌های خون مربوط به 3639 کودک دبستانی و تهیه‌ی پرسشنامه‌ةایی دریافتند که مصرف سیگار توسط مادران یا قرار داشتن در معرض دود سیگار در دوران بارداری احتمال ابتلای نوزادان به اگزما را تا 50% افزایش می‌دهد.

بنابراین گزارش اگزما نوعی بیماری پوستی آلرژیک مزمن است که بیشتر در پوست دست، صورت، پشت گردن یا آرنج و زانو ظاهر شده و معمولاً بین 1 ماهگی تا 1 سالگی آغاز و تا سه سالگی کاهش می‌یابد اما در هر سنی ممکن است بازگردد. این بیماری انواع مختلفی داشته ونوع Atopic آن در شیر خواران شایع است که با خارش، خشکی و فلس فلس شدن پوست همراه است.
گفتنی است، در این تحقیق بررسی نمونه‌های خون کودکان با سنین بین 7 تا 8 سال نشاده داد که بعضی از کودکان خانواده‌های سیگاری دارای واریانت‌های ژنی مشخص هستند که نمی‌توانند دو پروتئین ایموئولوژیک TNF-alphaو TLR-4 را کد کنند و در نتیجه نسبت به این التهابات پوستی مستعد هستند.

قبلاً نیز مشخص شده بود که واریانت ژنی TNF-alpha در بیماری کرون و آسم و واریانت ژنی TLR-4 در بیماری روماتوئید نقش دارد.
یکی از متخصصان در این پژوهش علمی می‌گوید که حضور یکی از این واریانت‌های ژنی و قرار داشتن غیر مستقیم در معرض دود سیگار احتمال ابتلاء‌‌ به اگزمای Atopic را افزایش می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: