کد خبر: ۵۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 12
شفا آنلاين-زنی 30 ساله هستم به علت درد در ناحیه زیر شکم به پزشک مراجعه کردم و تشخیص تخمدان پلی کیستیک دادند. می‌خواستم بدانم تخمدان پلی کیستیک چه نوع بیماری است و چه عواملی باعث ایجاد آن شده است؟

به گزارش شفا آنلاين،برای تشخیص تخمدان پلی کیستیک، پزشک با مشاهده ظاهر بیمار مانند ایجاد موی زائد و چاقی که معمولاً چاقی از نوع مردانه است و همچنین مشاهده نتیجه سونوگرافی و آزمایش خون، چرخه قاعدگی و... این بیماری را تشخیص می‌دهد.

اما در مورد علت ابتلا به این بیماری باید توجه داشته باشید که تخمدان پلی کیستیک یک بیماری ژنتیکی است ولی عوامل دیگری مانند استرس، اضافه وزن و چاقی و... در بروز آن تأثیر دارد.

اساسی‌ترین نکته‌ای که می‌توان به مبتلایان به این عارضه توصیه کرد این است که اگر اضافه وزن دارند، ابتدا وزن خود را کاهش دهند.

چون کاهش وزن، اصلی‌ترین درمان است و پاسخ به سایر روش‌های درمانی را هم افزایش می‌دهد. ضمناً مداخلات تغذیه‌ای در بیماری تخمدان پلی کیستیک می‌تواند فعالیت هورمون‌های مردانه را تغییر دهد. در هر صورت درمان‌های تغذیه‌ای باید به موازات درمان‌های پزشکی انجام شود البته ورزش نیز در این بسته درمانی قرار می‌گیرد. پیش از مصرف هر گونه دارو حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا اقدام‌های درمانی را انجام دهد.



ایران




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: