کد خبر: ۵۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 10
دکتر ربیعی :
شفاآنلاین-وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی شنیدن تمام صداها درجامعه به ویژه افراد فاقد تریبون را یکی از ارکان بسیار مهم و اصلی برای رسیدن به کف حمایت های اجتماعی دانست .
شنیدن تمام صداها یکی از ارکان مهم کف حمایت های اجتماعی است

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی ربیعی درهمایش یک روزه بین المللی کف حمایت های اجتماعی افزود: برای رسیدن به کف حمایت های اجتماعی شنیدن صداهای غیربلند بسیار ضروری است .
وی اظهار داشت: اگر همه صداهای اجتماعی شنیده شود، موفقیتی بزرگ به دست می آید واین صداها از خانه های زنان بی سرپرست ، معلولان،افراد فاقد پدر و مادر و یا بازنشستگانی است که به دوره ای رسیده اند که هزاران سخن برای گفتن دارند، این صداها از کارگران کوره پزخانه ها ، کارگران فولادو ...است که باید برای شنیده شدنشان تدابیری اندیشیده شود تا به کف حمایت های اجتماعی دست پیدا کنیم. 
وی  گفت : این گردهمایی یک گام و حرکت به سوی دولت تدبیر و امید به شمار می رود که تصمیم دارد تمام صداها را بشنود.
دکتر ربیعی برگزاری این همایش را به همت خود گروه های کارگری، افتخاری بزرگ توصیف کرد و گفت : رسیدن به کف حمایت های اجتماعی بدون مداخله جمعی امکان پذیرنیست.
وی گفت : امروز برای چندمین بارصفت دولت فروتن را تکرار می کنم چرا که دولت یازدهم فروتنانه برنقاط ضعف و قوت خود واقف است و می داند بدون گروه های اجتماعی قادر به حل مسائل اجتماعی نیست .
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود : بدون مشارکت اجتماعی لایه های زیرین جامعه دولت در حل مسائل ناتوان است و باور داریم در بطن  جامعه قدرت ها و توانمندی هایی نهفته است که اگر به جوشش درآیند فارغ آمدن بر نابرابری های اجتماعی با سرعت دنبال می شود .
دکتر ربیعی خاطرنشان کرد : رسیدن به کف حمایت های اجتماعی یک نظریه محض نیست بلکه یک برنامه برای دولت یازدهم است و باور داریم تا افراد از محله های کوچک و روستاها به کار گرفته نشوند،  انجام کارهای بزرگ غیر ممکن است .
وی ادامه داد : یکی از اهداف و کانونی ترین گفتمان های انقلاب اسلامی حمایت اجتماعی بوده و هست و انقلاب  با این رویکرد اخلاقی ، دینی و انسانی به وجود آمد .
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی طرح " مسکن برای محرومان " را از جمله ایده های مهم امام راحل عنوان کرد و گفت : گفتمان امام خمینی (ره) مداخله دولت و مشارکت بزرگ اجتماعی مردم برای رسیدن به این مهم بود .
وی تاکید کرد : وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برمبنای همان ایده، موضوع مسکن اجتماعی را با مشارکت وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند و در این برنامه سعی نداریم حاشیه نشینی را یک باردیگر درشکل جدید آپارتمان نشینی احیاء کنیم .
دکترربیعی  در خصوص مسکن اجتماعی یاد آور شد : در مسکن اجتماعی سعی می کنیم تمام ابعاد و جوانب ، با مطالعه دقیق و عمیق پیگیری شود .

وی با تاکید بر سیاست های رفاهی دولت یازدهم  از مبارزه با فقر درمان ، فقر بی سوادی و فقر غذایی خبرداد .
وی اظهار داشت : دفترچه های سلامت نشان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 90 درصد از حاشیه نشینان دارد و در این وزارتخانه به دنبال تحلیل اجتماعی این گروه ها هستیم .
دکتر ربیعی عدم بانک اطلاعاتی دقیقی از شرایط زندگی مردم را یکی از ضعف های موجود برشمرد و از تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق به منظور هر نوع سیاستگذاری  در کشور خبرداد و گفت : با تکمیل این نوع از بانک ها در آینده نزدیک هر نوع سیاستی مبتنی بر آن دنبال می شود .
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین موضوع  طرح بیمه اجتماعی برای همگان را اعلام کرد و افزود: این طرح هنوز به پایان نرسیده است اما امیدواریم بر پایه آن بتوانیم تمام اقشار جامعه ایرانی را برای مبارزه با فقر ناامنی برای آینده آماده کنیم .
وی کف حمایت های اجتماعی را حق افرادی از جامعه عنوان کرد که براساس برنامه ریزی های توسعه ای اشتباه فرصت های اجتماعی نابرابر دارند اما دولت برای آنان برنامه ریزی هایی دارد که به حقوق خود دست پیدا کنند .   

گفتنی است در این همایش معاونان وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی ، قائم مقام وزیر در امور بین الملل، رئیس سازمان تامین اجتماعی ، نمایندگان گروه های کارگری و صاحب نظران بین المللی این حوزه حضور داشتند . 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: