کد خبر: ۵۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 10
شفاآنلاین-سرپرست سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ، استان اصفهان را پرحادثه ترین استان کشور در سالجاری معرفی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،ناصرچرخ ساز روز سه شنبه در نشست خبری طرح ملی امداد ونجات نوروی وطرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی ، استان های مازندران و کرمان را پس از اصفهان به عنوان پرحادثه ترین استان های کشور اعلام کرد.

چرخ ساز ، کل عملیات وخدمات امداد ونجات در سال جاری را نزدیک به 40 هزارمورد عنوان کرد و افزود:70 درصد این عملیات در جاده ، کوهستان و ساحل و 30 درصد نیز شامل مراجعات حضوری افراد بوده است.ضمن اینکه 21 درصد از کل عملیات وخدمات ارایه شده به طرح زمستانه سال جاری مربوط بوده است.



**یک میلیون و 400 هزار آسیب دیده

چرخ ساز شمار نفرات آسیب دیده در این حوادث و سوانح را یک میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد و گفت: 78 درصد این آسیب دیدگان از اسکان و تغذیه اضطراری بهره مند شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات در ادامه از رشد 5/2 درصدی پوشش عملیات امداد ونجات جاده ای خبر داد و اظهارداشت: محورهای کرج - چالوس، سلماس به خوی ارومیه، کرج و قزوین دارای بیشترین شمار عملیات بوده اند.

چرخ ساز در خصوص رشد 1/7 درصدی پوشش امدادی مناطق کوهستانی نسبت به سال قبل نیز اظهارداشت:منطقه دربند تهران، عون بن علی تبریز و طاق بستان کرمانشاه دارای بیشترین عملیات کوهستانی درکشور بوده اند.



**کاهش 22 درصدی فوتی های زمان انتقال

چرخ ساز به کاهش 22 درصدی فوتی های هنگام انتقال به مراکز درمانی ، توسط جمعیت هلال احمر نسبت به سال قبل نیز اشاره کرد و اینکه این کاهش نشان از تاثیر آموزش ها وعملکرد خوب تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر دارد.

وی درباره طرح امداد ونجات نوروز درسال 94 گفت: این طرح 20 روزه از 25 اسفند جاری آغاز می شود و تا 15 فرودین سال 94 ادامه خواهد داشت.

وی شمار کارگاه های ثابت وپست های موقت و سیار در طرح امداد و نجات نوروز سال 94 را یک هزار و 350 پایگاه اعلام کرد و در ادامه اظهارداشت: پنج هزار و 800 نیروی عملیاتی دراین کارگاه ها بکار گرفته می شوند.

سرپرست سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر درباره ناوگان امدادی بکار گرفته شده نیز افزود: یک هزار و 150 دستگاه آمبولانس ، 409 خودرو نجات، 209 خودور ویژه عملیاتی و11 دستگاه خودرو فرماندهی ارتباطات، 125 دستگاه موتورسیکلت آمبولانس و 15 فروند بالگرد ، ناوگان امدادی این سازمان به شمار می آیند.ضمن اینکه 470 دستگاه تلفن ماهواره ثریا نیز استفاده شد.

وی گفت: درمجموع منابع ونیروی انسانی بکار گرفته شده در طرح ملی امداد ونجات نوروزی سال 1394 از لحاظ کمی وکیفی نسبت به نوروز سال گذشته بیش از 13 درصد رشد داشته است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: