کد خبر: ۵۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 07
شفاآنلاین-دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغر و اعصاب ایران به تاثیر ویتامین D در کاهش ریسک ابتلا به بیماری ام اس بر اساس تحقیقات انجام شده اشاره کرد و گفت: سطح ویتامین D در همه افراد پایین است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسعود نبوی با بیان اینکه این روزها بحث تاثیر ویتامین D در بیماری های مغز و اعصاب بسیار داغ است اظهار کرد: ویتامین D دو نقش اساسی در بدن دارد که تنظیم کلسیم بدن و استخوان سازی و همچنین تعدیل و ایمن سازی بدن از این جمله است.

وی افزود: بدن ویتامین D را به انواع مختلف جذب میکند و علاوه بر نورآفتاب، در برخی مواد غذایی چون ماهی و همچنین مکمل ها یافت می شود.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا، سطح خونی ویتامین D در همه افراد پایین است گفت: البته نتایج نهایی تحقیقات انجام شده متفاوت و متناقض بود اما با توجه به نقش و تاثیر مثبت ویتامین D در بدن پیشنهاد شده است در برخی بیماری ها مورد توجه قرار بگیرد.

نبوی ادامه داد : به عنوان مثال در تحقیقات ارتباط کاهش ویتامین دی با ریسک ابتلا به ام اس اثبات شده و دانشمندان پیشنهاد کرده اند که به منظور کاهش التهاب مغز برای مبتلایان به بیماری های نقص ایمنی چون ام اس ویتامین دی تجویز شود. 

عضو هیئت مدیره انجمن مغز و اعصاب ضمن تصریح این مطلب که البته افراط در مصرف ویتامین D نیز مضر است عنوان کرد: از آنجا که ریسک ابتلا به ام اس در فرزندان مبتلایان نیز بالاست، توصیه پزشکان به استفاده از این ویتامین برای کاهش این ریسک است. 

بر اساس این گزارش، بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: