کد خبر: ۵۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 04
شفا آنلاين-مديرعامل سازمان انتقال خون ايران، اظهارداشت: سهم خانم های ايرانی از كل اهدای خون در كشور به ۵ درصد هم نمی رسد.

به گزارش شفا آنلاين،دكتر علي اكبر پورفتح اله روز چهارشنبه در بازديد از پايگاه مركزي انتقال خون تهران، اهداي خون را يكي از مصاديق بازر نيكوكاري در جامعه دانست و اظهار كرد: اين روز در تقويم سازماني انتقال خون به عنوان روز اهداي خون كاركنان اين سازمان تعيين شده است.

وي تأكيد كرد: مشاركت كاركنان سازمان انتقال خون در اهداي خون مي تواند عامل موثري در ترويج و گسترش فرهنگ اهداي خون در جامعه باشد.

پورفتح‌اله با اشاره به اهداي خون بانوان بسيجي تهران به مناسبت روز احسان و نيكوكاری، گفت: جهت‌گيري برنامه هاي جذب اهداكنندگان خون در سازمان انتقال خون ايران به سوي خانم هاست، بخش قابل توجهي از جامعه كه سهم اندكي در اهداي خون دارند.

وي افزود: سهم خانم هاي ايراني از كل اهداي خون كشور به ۵ درصد هم نمي‌رسد، اين در حالي است كه شاخص اهداي خون خانم در كشورهاي با رشد متوسط و توسعه يافته ۵۰ درصد گزارش مي‌شود.

مديرعامل سازمان انتقال خون ایران با بيان اينكه شيوع عفونت‌هاي ويروسي در خانم ها نسبت به جامعه مردان كمتر است، گفت: امروزه در انتقال خون هاي تمام كشورها تأكيد بر فرهيختگي جامعه اهداكنندگان خون است بنابراين خانم‌ها بهترين انتخاب براي اهداي خون هستند.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: