کد خبر: ۵۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 15
عضو هیئت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفاآنلاین :عضو هیئت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران همزمان با نزدیکی چهارشنبه پایان سال هشدار داد: قرار گرفتن در معرض صدای بسیار زیاد مواد منفجره آسیب های جدی شنیداری برای افراد بر جا می گذارد.

دکتر الهام رجایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در چهارشنبه سوری به دلیل متداول شدن استفاده از مواد منفجره و آتش زا در پی تولید صدای خیلی زیادT عمومأ علاوه بر خطرات دیگر جز خطرات شنیداری( که به صورت عمومی خارج از حد مجازند) به راحتی به گوش آسیب می زنند.

وی ادامه داد: این آسیب ها به صورت عمومی جزء آسیب های دائمی هستند و به همین جهت عدم حضور در چنین شرایطی بسیار پر اهمیت است.

شنوایی شناس مشاور مرکز طب هوایی هشدار داد: همچنین از دیگر آسیب های ناشی از صدای انفجارهای شدید بروز پارگی پرده گوش است که البته درمان های خاص خودش را دارد.گاهی این پارگی پرده گوش می تواند به سادگی هم درمان شود. اما در هر صورت جزء عوارض قرار گرفتن در محیط های صداهای انفجاری به شمار می رود.

وی یادآور شد:آفت های شنیداری ناشی از سر و صدای مواد منفجره هم عمومأ جزء آسیب های دائم اند که امکان پنهان ماندن آنها نیز وجود دارد و تا زمان انجام آزمایشات شنوایی به هر دلیل روی هر فردی شناخته نمی شوند.

رجایی به شفا آنلاین گفت: برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی ضروری است که آموزش هایی را در مدارس برای دانش آموزان در این باره داشته باشیم تا قبل از قرارگیری در چنین شرایطی از آسیب ها و تبعات جدی ناشی از آن نیز مطلع شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: