کد خبر: ۵۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
شفاآنلاین-هاشم زهی گفت: امروزه وضعیت عمرانی بیمارستان‌ها از مشکلات عمده‌ای است که حوزه درمان با آن روبرو است به گونه‌ای که اکنون شاهد افزایش بیمارستان‌های فرسوده در کشور هستیم.
به گزارش شفا آنلاین ، مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در گذشته با توجه به جمعیت کشور، این بیمارستان‌ها ساخته و ظرفیت تخت نیز بر اساس همان جمعیت درنظر گرفته شده بود اما حال که جمعیت افزایش یافته امکان پاسخگویی بیمارستان‌ها کاهش یافته است. 


وی  تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعات در بیمارستان‌ها و فعالیت سه‌شیفته این مراکز، امکان گسترش و اضافه کردن فضای بیمارستانی نیز محدود می‌شود.


وی گفت: گاهی به دلیل کمبود فضا، بیمارستان‌ها ناچار به فعالیت در سه شیفت کاری هستند لذا طول عمر بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد و نیاز به امر بازسازی نیز تشدید خواهد شد.


وی با بیان اینکه به طور حتم باید بیمارستان‌های هر منطقه مورد بازبینی قرار گیرند و بیمارستان‌هایی که از طول عمر آنها زمان زیادی گذشته بازسازی شوند، خاطر نشان کرد: در این میان باید منابع مالی خوبی دیده شود تا این کار با سرعت پیش رود آخرین پناهگاه هر فرد آسیب‌دیده بیمارستان است و لذا اگر این مراکز آسیب ببینند آمار مرگ و میر نیز به شدت افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: بیمارستان‌ها باید به گونه‌ای ساخته شود که کمترین آسیب را در مقابله با هر گونه حادثه‌ای داشته باشد زیرا اگر بیمارستان‌ها آسیب بینند سلامت مردم نیز به مخاطره می‌افتد.
باشگاه خبرنگاران
 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: