کد خبر: ۵۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی‌شناسان ایران هشدار داد:
شفاآنلاین-عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی‌شناسان ایران با هشدار درباره صداهای بلند در چهارشنبه‌سوری گفت: در برخی موارد این صداها پارگی پرده گوش و افت دائم شنوایی را در پی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، الهام رجایی عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی‌شناسان ایران در نشست خبری جامعه شنوایی‌ شناسایی ایران هشدار داد: چهارشنبه سوری می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به شنوایی افراد وارد کند که پارگی پرده گوش و افت دائم شنوایی از جمله این عوارض است.

وی تصریح کرد: گاهی در چهارشنبه سوری انفجار یک ماده محترقه در کنار گوش باعث بروز افت دائم شنوایی در همان لحظه می‌شود. بسیاری از کودکان بر اثر ترس این کاهش شنوایی را به والدین خود نمی‌گویند و در نتیجه در طولانی‌مدت شنیدن فرکانس‌های زیر برای این افراد دشوار می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه کودکان بالاجبار وارد فضاهای استفاده از مواد محترقه می‌شوند باید از ابزارهای حفاظت شنوایی استفاده کنند و بهتر است این اقدامات در آموزش و پرورش از طریق یک شنوایی‌شناس برای نوجوانان مطرح شود.

عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی‌شناسان ایران تأکید کرد: توصیه می‌شود در استادیوم‌ها و کنسرت‌ها نیز از وسایل حفاظت شنوایی استفاده شود و حفاظت از شنوایی تنها منحصر به چهارشنبه سوری نیست.

رجایی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شنوایی در جهان امروز به علت استفاده از هدفون‌هاست که استفاده از این هدفون‌ها با صدای بلند مشکلات شنوایی برای افراد ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: یکی از نشانه‌های صدای معقول برای هدفون آن است که اگر کسی با هدفون موسیقی گوش می‌داد فرد کناری نباید صدای موسیقی را بشنود و در این صورت مشکلی سیستم شنوایی را تهدید نمی‌کند.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: