کد خبر: ۵۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 27
شفا آنلاين-یکی از مهم ترین موارد مراقب از پوست، استفاده از روغن هاست که نوع روغن می‌تواند از موارد گیج کننده برای اغلب مردم به حساب آید از این لحاظ که چگونه روغنی مناسب برای پوست خود انتخاب کنند.

به گزارش شفا آنلاين،همچنین روغن های درمانی مانند: روغن شیرین بادام،روغن گل پامچال،روغن دانه و ...که بسیار برای انواع پوست موثر می باشد. پس انتخاب روغنی مناسب برای پوست شما می‌تواند یکی از نکات مهم برای محافظت از پوست تان به حساب بیاید. اگر چه روغن ها تنوع کمی دارند( مانند: روغن دانه انار، روغن نوعی از تمشک، که دارای آنتی اکسیدان هستند) اما در مرطوب کنندگی پوست، مشترک هستند.

در بیشتر موارد، من به مراجعان پیشنهاد میکنیم که از روغن های چرب کننده در بعد از ظهر استفاده کنند، به این علت که در این زمان، پوست در حالت استراحت می باشد و همچنین هوا نسبت به شب خشک تر است، بنابراین این روغن ها میتوانند در بازسازی و محافظت از پوست بهتر عمل کنند.شما از چرب کننده ها و مرطوب کننده ها به عنوان محافظ پوست و بدن خود استفاده میکنید بنابراین در انتخاب مناسب آنها نسبت به نوع پوست خود دقت لازم را داشته باشید. و همیشه از آنها به درستی استفاده کنید.در این جا به روش های درست و همچنین غلط استفاده از روغن های درمانی پوست اشاره می کنیم:


پوست خشک

روش درست←از روغن های چرب کننده بعدازظهرها بعد از شستشو و پاکسازی پوست با الکل استفاده کنید. مخلوط 4 تا 6 قطره از روغن مرطوب کننده را مستقیم روی پوست بدن و سر و گردن خود بچکانید. همچنین میتوانید از 4 یا 5 قطره مرطوب کننده استفاده کنید که به عنوان مانعی برای جلوگیری از تاثیر هوای خشک و از دست دادن رطوبت پوست شما عمل کند.

روش غلط←استفاده مستقیم از این چرب کننده ها بر روی پوست، زیرا پوست ما احتیاج به آب و چربی همزمان دارد. تمام مرطوب کننده ها در واقع هم شامل چربی و هم آب می باشد اما روغن های چرب کننده تنها شامل چربی می باشند. زمانی که شما از مرطوب کننده ها به همراه چرب کننده ها استفاده کنید مفید نخواهد بود زیرا چربی به مانند سدی عمل میکند که رطوبت را جذب پوست نمی‌کند. پس ابتدا از مرطوب کننده ها و سپس از چرب کننده ها استفاده نمایید.

پوست معمولی

روش درست←میتوانید از روش بالا استفاده کنید با این تفاوت که از 2-3 قطره روغن استفاده کنید. زیرا پوست های نرمال و معمولی از خشکی کمتری برخوردارند.

روش غلط← ←استفاده مستقیم از این چرب کننده ها بر روی پوست، زیرا پوست ما احتیاج به آب و چربی همزمان دارد.

پوست چرب و مستعد لکه دار شدن

روش درست←از روشهای درست ذکر شده برای پوستهای خشک و معمولی استفاده کنید، با این تفاوت که در این گونه از پوست ها شما به ماساژ پوست و مایع روغنی روی پوست نیز نیاز دارید. پوست های چرب، چربی و روغن لازم را دارند ولی پوست به آب و هیدرات نیاز دارد تا زنده و شاداب بماند، بنابراین شما نیاز زیادی به چرب کننده ندارید، معمولا وقتی از مرطوب کننده ها برای پوست های چرب استفاده می کنید، آنها فاقد چربی هستند و برای پوست های چرب سبک هستند. بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده میتوانید از یک لایه نازک روغن های چرب کننده استفاده کنید تا از پوست شما در مقابل از دست دادن رطوبت کمک کند.

روش غلط←مخلوط کردن با مرطوب کننده و لوسیون یا استفاده مستقیم از روغن ها بر روی پوست. پوست های چرب به چربی بیشتر نیاز ندارند، این نوع از پوست ها به آب بیشتر از چربی نیاز دارند. چربی زیاد در پوست و کاهش آب باعث آسیب رساندن به پوست می شود. این مضرات شامل گسترش باکتری در پوست و ایجاد ترک هایی روی پوست می شود.

میخواهیم نکته ای را در اینجا اضافه کنیم. افراد با پوست های چرب میتوانند از روغن های چرب کننده نیز استفاده کنند مخصوصا اگر این افراد در مکان هایی با آب و هوای خشک زندگی می کنند. به هرحال نکته مهم این است که از آنها به صورت درست استفاده کنید یعنی فقط زمانی که پوست شما احساس خشکی و زبری دارد. زیرا اگر بخواهید از این روغن های چرب کننده بیش از اندازه استفاده کنید، یک لایه ای روی پوست شما ایجاد میکند که باعث می شود گرمای بیشتری به پوست منتقل شود که این حرارت و گرما برای پوست مضر می باشد چون باعث میشود در اثر این حرارت، پوست، آب و رطوبت خود را از دست دهد و تبدیل به پوست خشک شود و همچنین باعث رشد باکتری در پوست میشود.

در سفرهای هوایی ( تمام انواع پوست ها)

روش درست←1یا2 قطره از مرطوب کننده را هر ساعت یک بار در طول پرواز برای محافظت در مقابل از دست دادن رطوبت پوست، به پوست خود بمالید. زیرا کابین هواپیما محفظه خشک محسوب می شود.

روش غلط←استفاده از روغن های چرب کننده، فقط یک بار در طول پرواز، نه در کل پرواز. کابین هواپیما بسیار هوای خشکی دارد و پوست به شکل مستمر نیاز به آب دهی و چرب کنندگی دارد.

استفاده روزانه

روش درست←میتوانید از روغن های چرب کننده، صبحها بعد از شستشوی صورت و استفاده از کرم ویتامینCیا کرم ضدآفتاب استفاده کنید. با استفاده از این مرطوب کننده و چرب کننده ها به عنوان زیرساخت آرایش نیز میتوانید از پوست خود محافظت بیشتری کنید.




بهترین ها



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: