کد خبر: ۵۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 26
شفا آنلاين-بدن شما از یک شبکه پیچیده با ساختار و سیستمی به هم پیوسته و متوالی تشکیل شده استو وقتی که چیزی به اشتباه اتفاق بیافتد با مشکلاتی که هرگز انتظارش را نداشتید مواجه خواهیم شد، در اینجا به 9 علامت عجیب و شایع که ممکن است منجر به بیماریهای پنهان در شما شده باشد اشاره می‌کنیم.
ناخنهای تابدار

اگرهمانند یخهای خراشدار، ناخنهای تاب دار و با ترکهای سفیدی دارید، این حفره ها ممکن است نشانه بیماری پسوریازیس (صدف) باشد بر طبق نتایج به دست امده از تحقیقات پوست در مجله بیماری های پوستی و عملکرد آن، 70 تا 80 در صد از بیماران مبتلا به این بیماری دارای ناخنهای حفره دار هستند. بر طبق اظهارات محققان برخی از مردم قبل از تجربه‌ی این بیماری و نشانه های آن بر روی پوست، مشکلاتی در شکل و نوع ناخن خود خواهید داشت.

توده های زیر پوستی

بر طبق مطالعه‌ی پزشکان، برجستگی های زیر پوست ممکن است اولین علامت بیماری آرتریت روماتوئید باشد.

اندازه بافت این نوع توده ها می تواند به یک گردو برسدــ که در بیشتر مواقع نزدیک مفاصل ظاهر میشوند بخصوص بر روی دست ها و نزدیکی آرنجها که خوشبختانه بدون درد میباشند.

سکسکه های مکرر

اگر قادر به کنترل سکسکه خود طی 48 ساعت نیستید این عامل می‌تواند نشانه ای از سرطان مری و یا ریه و همچنین نشانه ای از سکته مغزی باشد.کنترل سکسکه بر عهده سیستم عصبی است و اختلالات مغزی و انواع سرطان ها می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد.

لرز های مکرر
9 علامت شایع در بدنتان که احتمال دارد منجر به مرگ شود

اکثر مردم این حالت را تجربه کرده‌اند. اما اگر این حس را در طول ماه های گرم تابستان هم حس می کنید می‌تواند نشانه ای از کم کاری غده تیروئید باشد.طبقتحقیقی از دانشگاه ایلینوی جنوبی کم کاری غده تیروئید با محدود کردن سوخت انرژی واختلال در عملکرد تولید حرارت باعث احساس لرز در بیشتر مواقع شود.

وسوسه برای خوردن یخ
9 علامت شایع در بدنتان که احتمال دارد منجر به مرگ شود

آیا وسوسه خوردن یخ دارید؟ در این صورت بر طبق مطالعه یک مجله پزشکی آمریکایی شما به دلیل کمبود آهن دچار کم خونی هستید. اشتیاق به خوردن یخ ، تمایل به خوردن مواد غیر خوراکی نشانه های کم خونی باشد. تحقیقات نشان داده است که 44٪ از بیماران مبتلا به کم خونی تمایل زیادی به خوردن یخ دارند.

اصرار به سرقت و دزدی
9 علامت شایع در بدنتان که احتمال دارد منجر به مرگ شود

بر اساس تحقیقات مغز و اعصابJAMA(مجله انجمن پزشکی آمریکا) اشتیاق به دزدی های کوچک یا به اصطلاح کش رفتن ــ مثل یک بسته آدامس از پمپ بنزین یا لوازم آرایشی از داروخانه ــ یکی از اولین نشانه های شناخته شده یک نوع خاص از جنون است. بر طبق شواهد این مجله، در این نوع از جنون در بخشی از مغز که به یاد آوری قوانین اجتماعی و آداب و رسوم کمک میکند اختلال ایجاد شده است.

زبان جغرافیایی

اگر تکه های سفید رنگ و خشک روی زبانتان اشکالی را شبیه به خطوط ایالاتهای مختلف بر روی نقشه را بر روی زبانتان به وجود آورده، می تواند علایم بیماری"سلیاک"باشد. این حالت یک اختلال در سیستم ایمنی است که به خود بدن حمله می کند و آن را عامل خارجی می داند. در یکی از مطالعات کشور ایتالیا درباره بیماری سلیاک هشدار داده شده است که اگر علاوه بر خشکی زبان به اسهال، خستگی، استفراغ، و یا کاهش وزن دچار هستید با بی اعتنایی از کنار آن نگذرید.

تکرر ادرار

تکرر ادرار یکی از علامت های شایع دیابت نوع 2 است. وقتی کلیه های شما مشغول اندازه گیری قند خون هستند، در تلاشند تا قند اضافه را از طریق ادرار دفع کنند. مطالعات نیز نشان داده است که به دلیل تکرر ادرار احساس کمبود آب در بدن به وجود می آید که این خود یکی از علایم ابتدایی در دیابت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: