کد خبر: ۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
مسئول برگزاري روزملي سلامت مردان در گفتگو با شفا آنلاین تاكيدكرد:
شفاآنلاين :عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران،انسان سالم را محور توسعه در دنیا دانست و گفت: متأسفانه حوزه سلامت مردان دركشور ما تاكنون مغفول مانده است.

دکتر محمدرضا نوروزی درآستانه برگزاري روزملي سلامت مردان-هفتم اسفند- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: بی شک برای این که بیمار سالم باشد باید در خانواده سالم پرورش یابد.حال آن که به نظر می رسد محور سلامت هم در خانواده یعنی این که مرد سالم باشد.

نائب رئيس اسبق شوراي عالي نظام پزشكي كشور ادامه داد: زیرا با وجود مرد سالم است كه خانواده هدایت می شود. و چون مردان نقش زیادی در بخش های اقتصادی بر عهده دارند به همين خاطر آسیب رسيدن به سلامتشان اقتصاد خانواده را هم می تواند دچار اختلال کند.

Bildergebnis für ‫دكتر محمدرضا نوروزي‬‎

جراح کلیه ، مجاری ادرارودستگاه تناسلی تأکید کرد: زیرا آمارها حاکی از آن است که مردان درمعرض آسیب های بیشتری اند که سلامت آنها را به مخاطره می اندازند. برای نمونه در تصادفات میزان مرگ و میرشان بالاتر است، در بیماری ها در مراحل پیشرفته تری به پزشك مراجعه می کنند و حضور در فضاهای محیطی، استرس های اجتماعی آنها را بیشتر مي نمايد.

رئيس مركزتحقيقات سرطان كليه دانشگاه علوم پزشكي تهران بیان کرد:به عنوان نمونه درمورد سرطان پروستات در کشور،سالانه حدود 3 هزار و 500 مورد جدید دركشوررخ می دهد در حالی که حدود 5 تا 10 درصد آنها در مراحل پیشرفته بيماري اند. اما در دنیا حدود 3درصد آنها فقط در مراحل پیشرفته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در سرطان مثانه هم همینطوراست .

وی خانواده را عامل توجه به این موضوع بسيارمهم دانست و اظهارکرد: هر گونه تغییرات رفتاری، علائم و نحوه زندگی در مردان باید به عنوان امکان بروز یک بیماری تلقی شود. سلامت شامل حال سلامت جسمی و سلامت روحی است و نباید به عنوان موضوعی فراموش شده تلقی شود.ضمن اينكه سلامت مردان محور سلامت خانواده و محور سلامت خانواده محور توسعه اجتماعی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: